„Nimic nu e cu adevărat scandinav” – identitatea națională călcată în picioare în noua reclamă Scandinavian Airlines

Compania aeriană SAS (Scandinavian Airlines) a atras asupra sa multă critică când a lansat un clip promoțional în care pare să calce în picioare identitatea națională a popoarelor scandinave (Danemarca, Norvegia și Suedia).

„Ce e cu adevărat scandinav?” întreabă reclama, arătând o fetiță albă, blondă, alături de mama sa care îi împletește codițele.
„Absolut nimic,” vine brusc răspunsul. „Democrația noastră i se datorează Greciei, concediul parental, bine-cunoscutele mori de vânt sunt de fapt ale Prusiei, am furat bicicletele nemțești și le-am făcut un simbol al orașelor noastre.”

Filmulețul trece în revistă mai multe mâncăruri scandinave considerate „tradiționale”, iar apoi îi mulțumește Americii pentru „primii pași făcuți pentru drepturile femeii”.

„Nu suntem cu nimic mai buni decât strămoșii noștri vikingi. Luăm ce ne place în călătoriile prin alte țări, le alterăm un pic și iată, e o chestie unică scandinavă.”

E oarecum neclar ce a vrut să spună reclama, deoarece se încheie cu mesajul oarecum criptic „abia așteptăm să vedem ce minuni aduci acasă data viitoare”, deci într-un fel e bine să furi cultura altora? Că doar asta e acuzația filmulețului – că Scandinavia nu a făcut nimic altceva decât să „fure” de la alții.
Așa, discret, în imaginile cu oameni aterizând pe aeroport, e strecurat discret și un cadru cu un bărbat arab cu turban pe cap, pentru că de ce nu?

Scandinavian Airlines au încercat să se cațere repede pe mișcarea asta atât de populară în zilele noastre de ură față de albi, însă nu toată lumea a fost impresionată de viziunea globalistă a companiei. Cum bine punctează contul de Twitter Racial Consciousness, „Poți scăpa basma curată cu genul ăsta de ură doar când e îndreptată către albi. Dacă încerca cineva să spună ceva de genul despre cultura mexicană, toată lumea ar fi fost revoltată.”

Ce vrei, e la modă să dai cu noroi în albi, în cultura și identitatea națională, pentru că doar așa poți într-adevăr să promovezi globalismul și inundarea (ca să-l parafrazăm pe Pete Buttigieg) orașelor americane și europene cu imigranți. S-or fi simțit cu musca pe căciulă SAS că-i cheamă Scandinavian Airlines și să nu se simtă cumva Ahmad exclus când călătorește cu ei.

În reclama sa propagandistă, SAS-ul bate apa-n piuă, printre altele, pe faptul că așa-zisele „chifteluțe suedeze” n-ar fi de fapt suedeze, ci turcești. Mi se pare interesant că la rândul lor, există și Turkish Airlines și la ei n-am auzit să fie mare moda asta cu ura de sine și ponegrirea culturii naționale.