Presa din România a avut un comportament mizerabil de la debutul pandemiei, ținând isonul autorităților și bombardând populația cu mesaje apocaliptice oră de oră, uitând cu desăvârșire că rolul presei este să pună întrebări și să caute adevărul. Pentru că a fost cuminte și a muncit să bage groaza în oameni, presa și-a primit cei 30 de arginți de la guvern. Mă rog, ceva mai mult de 30 de arginți, căci în vremurile noastre prețul trădării se calculează în euro. Este vorba de multe milioane de euro pe care mari grupuri de televiziune, posturi de radio, ziare și publicații online le primesc pentru așa-numita campanie de informare inițiată de guvern la spartul pandemiei. În total, este vorba de 40 de milioane de euro – că tot se plânge guvernul că nu sunt bani. Pentru cumpărat presa iată că sunt!
Cine pe cât s-a vândut
Paginademedia.ro a dat publicității lista rușinii, cine câți bani a luat să se pună în slujba puterii, pentru că dacă e de întins mâna n-au niciunul nicio rușine!
„Grupul Intact va lua cea mai mare „felie” din campania de informare prin care Guvernul sprijină presa: peste 3,3 milioane de euro pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar și prin Jurnalul Național și site-urile grupului.
Grupul Pro TV (TV plus online) are în jur de 1,8 milioane.
La online, cei mai mulți bani – jumătate de milion de euro pentru cele patru luni – se duc către grupul lui Radu Budeanu (prin două firme), care are site-urile prosport.ro (cu secțiunea tacataca.ro, axată pe generarea de clickuri, de care Paginademedia.ro a scris în trecut), gândul și cancan.ro. Capital.ro (site despre ale căror titluri de click-bait Paginademedia.ro a scris în trecut) este, de asemenea, în top.
Site-ul Fanatik.ro e în capul listei la categoria „online locale”.
Din banii alocați online-ului de Guvern, cei mai mulți merg la grupul lui Radu Budeanu: jumătate de milion de euro, prin două firme. Aproape 300.000 de euro se duc către Web Editinng Development (prosport.ro și cancan.ro). Alți 240.000 de euro se duc către Gândul, editat de Titluri Quality SRL.
Prosport.ro (prin secțiunea tacataca.ro) și cancan.ro au fost subiectele mai multor materiale de click-bait, semnalate de paginademedia.ro.
Aproape 300.000 de euro vor fi direcționați către site-urile Pro TV. La fel va lua Editura Evenimentul zilei și Capital (titlu de asemenea subiect al unor materiale ale rubricii Derapaj, de pe Paginademedia.ro).
DCNews – prin Press Media Electronic, va primi 224.000 de euro, iar HotNews (MediaBit – aproape 100.000)
Site-urile Ringier au fost admise în campanie pentru un buget de 192.000 de euro.
În lista site-urile mai sunt Comisarul.ro, impact.ro, redacția.ro, bzi.ro, PaginiAurii.ro. Două site-uri de parenting au, de asemenea, bugete aprobate pentru campanie: desprecopii.com și suntmamica.ro.
Și Marina Almășan ia ceva, pentru site-ul femeide10.ro. Puțin însă: 985 de euro.”
Chiar își imaginează cineva că era nevoie de milioane de euro,
Despre ce informare e vorba? În afara de niște clipuri inepte cu purtatul măscuței, vorbim despre un efort concertat ca oamenilor să le fie vârât pe gât zi de zi narativa oficială. Aceea că o să murim în chinuri dacă nu respectăm toate reglementările oricât ar fi de aberante. Dacă vor alde Iohannis și Orban să dea bine la populație ni se va spune că situația e aproape rezolvată, dacă îndrăznește cineva să-i critice presa bine plătită va revărsa un potop de știri alarmiste în capul nostru.
Campania de „informare” este programată să țină patru luni, numai bine să acopere și perioada de campanie electorală pentru alegerile locale! Nu de alta, dar PNL e în scădere și n-ar strica o presă prietenoasă!
Vă recomandăm să citiți cu atenție materialul complet din paginademedia.ro, ca să știți exact cine sunt ziarele, televiziunile și site-urile care au luat pomană de la guvern. Și mai simplu, dacă vedeți pe un site pozele cu oameni cu botnița la gură e semn că au luat bani de la guvern, ca atare orice știre pe care o găsiți acolo trebuie pusă sub semnul întrebării. Dacă vreți să aflați ce se întâmplă în România, mergeți pe site-uri fără mască!
Discussion about this post