Senatorul Ninel Peia este membru în Comisiile de Energie și Transporturi ale Senatului:
„Pe 13 septembrie trebuie să reținem trei evenimente importante!
Lupta de pe Dealul Spirii, Inaugurarea Gării de Nord și moartea tragică a inventatorului român Aurel Vlaicu sunt reperele zilei!
Lupta de pe Dealul Spirii din 13 septembrie 1848 a demonstrat curajul căpitanului de pompieri Pavel Zăgănescu, venit să întărească paza Pulberăriei și Arsenalului de pe Dealul Spirii, locul unde astăzi se ridică semeț Palatul Parlamentului,
A fost ultima bătălie cu otomanii pe teritoriul României. Între bravii pompieri s-au numărat și oltenii, între ei, figura sergentului Dincă Bălșanu din Caracal cel care a împușcat adjunctul comandantului și calul comandantului în lupta corp-la corp cu inamicul.
La 13 septembrie 1872, se inaugura Gara de Nord la București. La acel moment, România începuse dezvoltarea rețelei de căi ferate mai întîi de la Filaret la Giurgiu, apoi de la moșia lui Dinicu Golescu, unde pe locul ales de Principele Carol I s-a pus piatra de temelie a Gării de Nord la 10 septembrie 1868.

La 13 septembrie 1913, murea la Bănești Prahova, în timpul temerarei încercări de a traversa Carpații, ardeleanul Aurel Vlaicu. Format la Uzinele Opel din Germania, ca inginer, Vlaicu a venit acasă cu gându de a construi un avion, În Ardeal, lângă Orăștie, unde se născuse și el, trăiau părinții și rudele sale. A venit la București, unde Regele Carol I i-a acordat dreptul de a construi un avion la Arsenalul Armatei de pe Dealul Spirii.
Primul zbor în București, a fost făcut pe Câmpul Cotrocenilor, în zona unde astăzi este Afi Palace Cotroceni.
Pe 13 septembrie 1913, Aurel Vlaicu a zburat din București spre Câmpina-Prahova. Aici, îl aștepta o mașină având carburant, care plecase și ea din București.
La Bănești, din cauze necunoscute, Aurel Vlaicu s-a prăbușit, murind pe loc, Câteva zile mai târziu, 100 000 bucureșteni au venit să îi aducă un ultim omagiu celui ce reușise să convingă Casa Regală a României de necesitatea de a crea o industrie națională de avioane.”



















Discussion about this post