Senatorul Ninel Peia este membru al Comisiei de Transporturi și al Comisiei de Infrastructură.
Pe 14 septembrie s-a celebrat Ziua Constructorului.
La 14 septembrie 1895, în prezența MS Carol I, subliniază senatorul Ninel Peia, „prima garnitură de tren a trecut solemn spre Dobrogea, unită pe pod de fier. Podul a fost cel mai lung din Europa și al treilea din lume, la vremea lui”.

Aruncat parțial în aer în 1916 și remodelat înainte de trecere peste brațul Borcea pe un segment asanat al Dunării, Podul de la Cernavodă este astăzi al cincilea din lume și între primele din Europa.
Școala ingineriei românești a avut un mare reprezentant prin Anghel Saligny, care deși avea părinți alsaciano-polonezi, s-a născut la Șerbănești -Galalți, pentru că tatăl său venise să deschidă o școală privată în Focșani.
Marele Anghel Saligny s-a stins acum un secol, mai arată senatorul Ninel Peia.
Pentru că Ambasada Republicii Franceze îl aprecia pe Regele Carol I; Franța a plătit stemele de bronz și cei doi dorobanți care străjuiesc portalul podului la intrarea dinspre Țara Românească, realizate de un renumit sculptor francez, mai arată senatorul Ninel Peia, senator de Prahova și Chestor al Senatului.



















Discussion about this post