Familiile unor pacienți infectați cu coronavirus și morți la spitalul Mavromati din Botoșani lansează acuzații grave la adresa personalului spitalului, scrie ziarul local „Botoșăneanul„ . În ambele cazuri, cei doi pacienți nu erau într-o stare gravă la internarea în spital, unde au fost ulterior sedați, iar telefoanele le-au fost închise, astfel că familiile nu au mai aflat nimic de ei până când au fost anunțați de decesul rudelor lor.
Iată materialul publicat de ziariștii din BotoșanI.
„Dumitru Spatariu avea 59 de ani și a mers la spital pentru o posibilă intoxicație de la substanța cu care a stropit pomii din grădină. Nu a mai ieșit din Spitalul Județean Mavromati.
Familia susține că moartea lui Dumitru Spatariu a șocat în condițiile în care la telefon nu părea să fie într-o stare precară de sănătate.
„Telefonul i-a fost închis și seara târziu fiul lui a reușit să vorbească cu doctorul care i-a spus că l-au sedat și l-au intubat pentru că era în stare critică. Cum poate fi un om în stare critică din moment ce el vorbește clar și tare fiind înspăimântat de cele petrecute acolo?!”, susține fratele botoșăneanului decedat.
Sedați și fără telefoane
Telefon închis de personalul medical și sedarea pacientului sunt elemente de legătură cu un alt caz de deces. Cel al Doiniței Țurcanu, din Săveni, o femeie care nu suferea de nicio altă afecțiune. Și ea a ajuns pe ATI intubată și sedată dar și cu telefonul închis.
„Odată ajunsă acolo nu știu ce i s-a administrat că deja a doua zi era foarte slăbită… dar cel puțin comunicam cu ea prin telefon… după două zile asistentele îi închid telefonul pentru a nu mai putea lua legătura cu noi cei din afară, să ne povestească realitatea din acest infern… este sedata deși dacă era într-adevăr sub tratament se vedeau efectele… sedarea nu era încă necesară o sedează zic ei ca să o liniștească să își facă efectul tratamentul neadministrat….de aici s-a pierdut orice legătură cu ea…”, a declarat fiica Doiniței Țurcanu care a aflat de moartea mamei după două zile
În ambele cazuri familiile afirmă că rudele lor au fost sedate iar telefoanele le-au fost închise.
Spitalul Județean Mavromati răspunde cu tăcere
Jurnaliștii de la Botoșăneanul au transmis încă de luni, 15 iunie 2020 la prima oră, o solicitare către Spitalul Județean Mavromati prin care să ofere o serie de răspunsuri:
- De ce este nevoie de sedarea pacienților infectați cu COVID?
- Câți dintre pacienții decedați în ultimele zile au fost sedați?
- De ce personalul medical închide telefoanele pacienților?
Nu am primit niciun răspuns după două zile de așteptare.
Așteptăm în continuare răspunsuri la întrebările de mai sus.
Anchete la DSP Botoșani
În schimb, mesajele transmise de familiile îndoliate au atras după sine declanșarea unor anchete din partea Direcției de Sănătate Publică (DSP), într-unul dintre cazuri fiind transmisă și o sesizare pe adresa electronică a instituției.
„Am dat în studiu către departamentul care se ocupă. Noi ne-am autosesizat, fără probleme. Sunt două cazuri, din partea unuia fiind depusă o sesizare”, a declarat medicul Monica Adăscăliței, director DSP Botoșani
De asemenea, una dintre familii a luat deja legătura cu un avocat pentru demersuri pe cale legală atât la Ministerul Sănătății cât și la Poliție sau Parchet. Și asta după ce, reprezentanții spitalului ar fi refuzat să ofere fișa medicală și tratamentul administrat pentru a se înțelege cauzele care au provocat decesul.”
Răsfoind presa botoșăneană am găsit și alte materiale despre felul revoltător în care au fost îngrijiți pacienții, de către doctorii și asistentele care ni sunt prezentați peste tot drept eroii din linia întâi. Iar acestea sunt doar câteva informații ce au parvenit familiei, înainte ca lui Dumitru Spătariu să i se închidă telefonul.
„Aș vrea să menționez că în toată această perioadă vorbeam zilnic cu el, atât noi cât și fiul lui. După această mutare o zi nu am mai știut nimeni nimic de el și de câte ori suna fiul lui la secția ATI, asistentele care îi răspundeau îi tot spuneau să sune mai târziu că doctorul este în operație. A reușit într-un sfârșit să vorbească cu doctorul și acesta i-a spus că trebuie să stea acasă liniștit că oricum îl vor suna ei când va muri. A întrebat dacă e nevoie să îl transferăm la un alt spital sau e nevoie de vreun tratament sau orice intervenție medicală care trebuie plătită și i s-a răspuns ironic:”dar, la București nu vreți? Poate chiar cu elicopterul?! oricum ce îi fac aia asta facem și noi, așteptăm să moară”. A doua zi, fratele a reușit să-și deschidă telefonul și și-a sunat soția și copilul spunându-le că e mai bine. De atunci am vorbit din nou cu el zilnic atât prin apel cât și prin mesaje”,
„Îl țineau în pielea goală. A cerut și o glicerină boraxata dar nu știa exact cum îi spune și a rugat-o pe o asistentă să-i spună fiului lui ce are nevoie și cum se numește. Doamna asistentă i-a spus fiului lui cum se numește dar a insistat să nu-i aducă pe motiv că este o altă paciență în acel salon care are și o poate folosi și el. Nepotul meu a zis că nu e posibil așa ceva și că el îi va duce glicerină. Asistentă a insistat, a ajuns chiar să ridice tonul la telefon spunând : „Domnule, nu îi aduci nimic. Ai înțeles?”
„Îi tot spunea sa vina dupa el ca nu mai suporta batjocura. Fiul lui s-a speriat neștiind ce să facă și m-a sunat să-mi spună să-l sun pe tatăl lui și să-l rog să se liniștească. Au mai sunat încă doi frați de ai mei și au vorbit pentru a-l liniști. El vorbea foarte clar și era conștient de tot ce face. După ce a vorbit cu unul dintre frați a lăsat telefonul deschis și auzit cum doctorul și asistentele țipau la el că oricum nu-l vor lasă să plece. Din acel moment nu am mai putut lua legătura cu el. Telefonul i-a fost închis și seara târziu fiul lui a reușit să vorbească cu doctorul care i-a spus că l-au sedat și l-au intubat pentru că era în stare critică. Cum poate fi un om în stare critică din moment ce el vorbește clar și tare fiind înspăimântat de cele petrecute acolo?!”
Discussion about this post