Cheltuielile efectuate de companii în contextul pandemiei şi modul în care au aplicat facilităţile fiscale, precum bonificaţii la plată sau şomaj tehnic, vor face obiectul inspecţiilor fiscale în perioada următoare, alături de controalele legate de preţurile de transfer şi tichetele cadou, sunt de părere consultanţii PwC România şi D&B David şi Baias.
„Activitatea de inspecţie fiscală a ieşit din amorţeală şi este de aşteptat că va fi tot mai activă pe final de an. Reluarea verificărilor este, în fapt, o revenire la normalitate pentru administraţia fiscală care trebuie să îşi ducă la îndeplinire rolul de colectare a sumelor datorate bugetului. Un punct important în această discuţie s-ar putea dovedi şi nevoia autorităţilor de a se asigura că diferitele facilităţi fiscale acordate în pandemie au fost aplicate corect de către contribuabili”, a declarat Dan Dascălu, Avocat Partener al D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, conform Ziarului Financiar.
De asemenea, inspectorii fiscali se vor uita la cheltuielile pe care companiile le-au făcut pentru a asigura desfăşurarea activităţii în condiţii de siguranţă, prin achiziţii de dezinfectanţi, marcaje, compartimentări, măşti sau teste, cu scopul de a verifica tratamentul fiscal, modul de documentare şi respectarea criteriilor de aplicare, a precizat Ruxandra Târlescu, Partener servicii fiscale şi juridice, PwC România.
Pregătirea documentaţiei pentru cheltuielile realizate este un proces complicat care necesită timp în vederea identificării documentelor şi persoanelor din cadrul societăţii care le pot oferi.
Potrivit PwC, de multe ori, inspectorii nu sunt dispuşi să acorde acest răgaz de pregătire care s-a dovedit şi mai dificil în condiţiile actuale de pandemie de lucru la distanţă, fără acces direct la documentele fizice şi cu riscul ca persoanele care au acces la ele să nu fie disponibile sau pur şi simplu să nu se poată deplasa din motiv de restricţii impuse de autorităţi.
Discussion about this post