Una dintre cele mai periculoase teme promovate de neomarxismul occidental este rescrierea istoriei și inutilitatea de a mai studia această materie, pentru ca tinerii să nu-și cunoască trecutul. Ca români, noi știm cum arata istoria rescrisă de comuniști, însă în Occident reinterpretarea și abolirea trecutului este privită ca o idee nemaipomenită.
Ca multe din ideile aberante de azi, abolirea trecutului a apărut mai întâi în Statele Unite, locul unde s-a născut curentul globalist. Activiștii neomarxiști s-au pus pe dărâmat statui ale unor mari personalități, pe motiv că erau albi și, probabil, stăpâni de sclavi.
Apoi, curentul a debarcat în Europa, mai ales în Marea Britanie. Tinerii „revoluționari” au mers până la a distruge monumente închinate soldaților care au căzut în cele două conflagrații mondiale. Nu fuseseră stăpâni de sclavi, dar în schimb erau albi și, în plus, bărbați – un mare defect în lumea în care trăim.
Cea mai recentă aberație vine însă din Suedia, țară care a decis că tineretul său nu are nevoie să învețe istorie. Potrivit Ministerului Educație din această țară, elevii nu vor mai învăța despre istoria antică, despre Grecia sau Roma, care au pus bazele civilizației europene moderne. E foarte ciudat să auzi că o țară care se pretinde democratică va interzice studiile despre Grecia Antică, locul unde s-a născut conceptul de democrație.
Am putea fi tentați să credem că poate e prea multă materie și nu e loc de studii despre antichitate, dar nu este timp nici pentru studiul istoriei naționale. Tinerii suedezi nu vor mai învăța la școală despre perioada 1611-1718, numită până acum în manuale drept Marea Putere Suedeză. A fost o perioadă de glorie pentru Suedia care la acea vreme stăpânea toate țările de la Marea Baltică. Dar tinerii nu trebuie să știe astfel de lucruri. Copiii care nu mai învață istorie vor putea crede orice, chiar și că strămoșii lor vikingii erau negri, așa cum a pretins un recent „documentar”.
Ce vor studia totuși elevii la ora de istorie? Istoria recentă, cu accentul pus pe secolul 20. Nu tot, ci în special al doilea război mondial și Holocaustul. Despre comunism și milioanele sale de victime în Europa nu e loc în programă, după cum nu se consideră necesară nici studierea Chinei comuniste.
Programa pregătită de autoritățile suedeze prevede însă ore dedicate unor probleme „de actualitate”, cum ar fi ideologia de gen, încălzirea globală, migrația și, desigur, rasismul. Suedia este una dintre țările europene cu cel mai mare procent de imigranți musulmani, astfel că tineretul suedez trebuie îndoctrinat cum să se poarte cu „oaspeții”. Ce învață în schimb tinerii musulmani în școlile coranice ce au împânzit Europa este o întrebare pe care nimeni nu îndrăznește să o pună pentru că drepturile minorităților sunt mai importante decât ale europenilor albi.
O anchetă jurnalistică publicată recent în Olanda a dezvăluit că școlile islamice din această țară îi învață pe tineri că legea lor islamică (Sharia) este mai importantă decât legea olandeză.
Dacă nu ne trezim și nu luăm seama la pericolul globalist promovat și la noi de cei ce înghit pe nemestecate orice idee născocită în Occident s-ar putea să vină o zi când copiii noștri nu vor mai învăța la școală despre Ștefan cel Mare.
Discussion about this post