Joi, 10 octombrie, începe a noua ediție a maratonului de teatru independent, Bucharest Fringe. Festivalul se întinde pe o perioadă de zece zile și se desfășoară exclusiv la sediul Teatrului Apropo, organizatorii festivalului, în bulevardul D. Pompeiu (lângă stația de metrou Pipera).
Ediția acestui an se laudă nu doar cu spectacole de teatru, dar și cu lansări de carte (Căsuța din ceață translucidă, de Radu Popescu, în data de 13 octombrie) și chiar și conferințe, cum ar fi „Apropo de literatura română contemporană”, care se va desfășura în dimineața zilei de 11 octombrie, și va include proiecția a două documentare și o discuție cu mai mulți autori români.
Dintre spectacole, se pot aminti multe, dar aici vom menționa doar câteva. Deși ediția din acest an nu are o temă clar definită, ea se învârte în jurul cuvintelor „literatură”, „inovație” și „interdisciplinaritate”.
Primul spectacol al festivalului este „Cercurile încrederii”, în regia lui Radu Popescu. E o poveste înduioșătoare despre relațiile dintre tineri și adulții care se presupune că-i ghidează-n viață. E povestea neînțelegerii dintre generații, și a unui tânăr actor nonconformist care, sosit la liceul respectiv pentru a regiza clasicul „Romeo și Julieta”, reușește să-i unească pe copii și le vorbește cum nu le-a mai vorbit niciun adult înaintea lui.
Un alt spectacol care mi-a atras atenția e „Cocoțat pe schele”, în regia lui Robert Bălan, care ne vorbește despre poziția tatălui în societatea modernă. Suntem adesea acuzați că trăim într-o societate patriarhală, dar totuși, despre rolul tatălui, despre frământările sale interioare se vorbește incredibil de puțin.
Pe 16 octombrie, avem spectacolul dedicat inegalabilei Nina Cassian, „A(m) Iubi(t) Iubirea”, sub bagheta regretatei Cătălina Buzoianu (cu o zi înainte, tot în cadrul festivalului, se va organiza și un eveniment in memoriam, cu intrare liberă), cu o distribuție excelentă și o coloană sonoră marca Leonard Cohen. Cu siguranță, un spectacol care nu trebuie ratat.
Mă repet, știu, dar un alt spectacol care mie mi-a sunat interesant e „Lo-li-ta – a lo-ve story”, în premieră, o interpretare inedită a binecunoscutului roman al lui Vladimir Nabokov. Asta pe 18 octombrie. Pe 19 octombrie, avem un performance fascinant intitulat „Mitul lui Manole”, coordonat de belgiana Camille de Bonhome (iarăși cu intrare liberă).
Și mi-ar face mare plăcere să vă detaliez fiecare spectacol din program, deoarece toate sună interesant, dar cum spațiul e cât e, vă încurajez să vă uitați dumneavoastră și, dacă puteți, să vă faceți drum până-n Pipera, în zilele următoare.
Discussion about this post