Mulți părinți lamentează situația școlilor închise, spunând, precum această mamă din Israel, că ei nu au capacitatea să se joace de-a profesorul cu copiii lor și că adesea, nu au cunoștințele necesare pentru a-și îndruma copiii.
E o problemă uriașă, mai ales din moment ce ei sunt obligați să țină copiii în casă oră după oră, zi după zi, conform directivelor guvernamentale. Sunt obligați să le creeze un program de distracție, însă mai presus de toate, unul educațional, ca aceștia să nu piardă în mod serios materia pe care nu o pot face acum la școală.
În primul rând, merită să ne amintim că ar fi venit cât de curând Școala Altfel, asta dacă școlile nu s-ar fi închis. Deci deja avem o săptămână în care copiii nu ar fi făcut ore în mod normal, ci ar fi învățat prin alte metode – vizite, ieșiri cu clasa, etc. În al doilea rând, ar fi venit apoi săptămâna de vacanță de primăvară, sau vacanța de Paște, când iarăși, copiii ar fi fost acasă, și nu în banca de la școală.
Deci, părinți, nu pierd chiar atâta materie pe cât credeți, așa că hai să nu disperăm.
E imposibil ca un părinte (care trebuie să mai jongleze poate și munca de-acasă, sau dacă nu, măcar cumpărăturile, mesele, curățenia și toate cele) să joace la perfecție rolul unui profesor. Iar toate aceste strigăte de ajutor din partea părinților exasperați ne arată cât de distructiv poate fi sistemul tradițional de învățământ.
Copiii, loviți dintr-odată cu atâtea ore libere, nu au habar ce să facă cu ele. Stau pe telefon, se joacă pe PS și se uită la desene, iar părinții stau supărați, vorbind într-una despre materie. Oameni buni, lăsați materia la o parte. Nu doar acum, astea două-trei săptămâni cât stăm în carantină, ci pe de tot, cum s-ar spune.
Creșteți copiii care să gândească singuri și să nu învețe din obligație, ci din plăcere.
În zilele acestea de criză, din ce în ce mai mulți părinți se întorc către metode neconvenționale de educație cum ar fi educația acasă (cunoscută ca și homeschooling). Însă copiii educați acasă prin alegerea părinților au un avantaj uriaș față de acești copii, educați acasă din obligație. Ei au fost încurajați să descopere singuri.
Principiul pe care se bazează homeschooling-ul (și vărul său mai radical, unschooling-ul) e că este în natura oricărui copil să se auto-educe și să crească. Că educația se realizează în mod spontan, nu constrânsă într-o bancă.
Cu siguranță, sistemul de învățământ are multe beneficii, însă are și multe constrângeri, iar ele ies la suprafață în astfel de momente de criză. Un copil îndoctrinat înspre a crede că are nevoie de altcineva să-l hrănească cu informații este un copil care nu va ieși din carapacea sa să-și caute informații singur.
Discussion about this post