TRANSFER DE RESPONSABILITATE NATIONALA CATRE NIVELUL LOCAL
In deceniile sec. XXI oamenii acestui Pamant au fost uimiti de ceea ce natura le-a oferit. Fenomene meteorologice devastatoare, uneori atipice si deopotriva producerea de evenimente si fenomene bruste si aberante, nemaiintalnite in cadrul conditiilor climaterice produse alta data in spatiul aero-terestro-maritim national, cu efecte de cele mai multe ori neasteptate, dar grave.
Specialistii civili si militari au inclus <grozaviile meteorologice ale naturii> in categoria armamentului neconventional, capabil de lansarea de <bombe climaterice>, dand astfel o configurare catastrofica deosebita asa-numitului razboi geofizic.
Altfel spus, s-a intarit convingerea ca exista anumite tehnici de modificare a mediului inconjurator in scopuri militare, situatie in care Romania a fost, este si va fi atinsa de acestea in razboiul viitorului.
<Actiunile de lupta> se poarta prin crearea si declansarea de actiuni geo/biofizice si meteorologice cu scopul de a produce fenomene grave, precum calamitati si catastrofe cu influente nefaste asupra vietii cotidiene a populatiei, localitatilor, agentilor economici, sistemelor de comunicatii, infrastructurii de aparare etc.
Concret, poate fi vorba de a provoca ploi torentiale, uragane si tornade, grindina, avalanse si alunecari de teren, secete prelungite, care vor afecta grav teritoriul national, de a modifica compozitia atmosferei si hidrosferei pe spatii si areale intinse, vizand cu precadere zone in care se afla elemente ale infrastructurii militare.
Daca la acestea se adauga si exploziile puternice, provocarea si stimularea eruptiei unor vulcani, provocarea cutremurelor de pamant si cresterea nivelului apelor marilor si oceanelor evidentiem numai aparent o simplitate actionala, dar mai mult complexitatea producerii distrugerii regionale si chiar globale, greu de gestionat si estimat in cifre.
Afirmam cu toata convingerea ca exista o singura explicatie pentru fenomenele naturii atipice si anume ruperea prin actiuni umane a echilibrului meteorologic, la care de ceva timp cu totii suntem martori neputinciosi si perdanti cu victime omenesti.
In consecinta, suntem de acord cu specialistii din intrega lume in legatura cu dereglarile meteorologice produse, care vor genera in continuare adevarate catastrofe in lume si in Romania, afirmand ca pot fi puse sub incidenta unui razboi geo/biofizic. Nu am gasit si nu vom gasi din perspectiva militara o explicatie logica pentru schimbarile meteo atat de bruste si atipice.
Prin cele afirmate am dorit sa aducem la cunostinta cetateanului si deopotriva a societatii civile ceea ce ii determina si perturba existenta in ultima vreme si mai ales in viitor, sub forma razboiului geo/biofizic. Am avut si avem in vedere ca sunt actori statali cu pretentii globale, ce continua sa recurga la cai, forte si mijloace hibride de actiune indirecta asupra statelor si deci mai putin posibile de incriminat in legatura cu posibile distrugeri produse.
Conducerea satrategica a tarii nostre, in ultimele decenii a fost putin preocupata de managementul situatiilor de criza produse de factori si agenti ai razboiului geo/biofizic, prin formele specifice actiunilor meteorologice si de alta natura. Asupra teritoriului Romaniei s-au abatut si au fost dirijate toate grozaviile meteorologiei naturale si generate de om, cu pierderi foarte mari. Situatia nu mai poate continua asa.
Conducerea Partidului Neamul Romanesc este ingrijorata si in consecinta preocupata de rezolvarea insuficientei capacitati institutionale nationale de a face fata oricarei situatii complexe generata de starea meteo persistenta atipica. Fata de aceasta situatie, apreciem ca la fiecare nivel local sa se organizeze prin grija autoritatilor responsabile <forta locala> pentru interventie operativa, cu obligatii cetatenesti din partea populatiei, chiar daca este angajata in institutii si agenti economici.
In functie de gravitatea si amploarea evenimentelor ce se pot produce se configureaza marimea acestei <forte de interventie>, prin utilizarea criteriilor: stabilirea de procentaj din populatia activa si voluntariat, obligativitate si rotatie. Inzestratea/dotarea acestei structuri actionale se va face prin grija primariilor si consiliilor judetene. Pregatirea se poate realiza tot la nivel local, dar cu planuri, programe si instructori apartinand instiututiilor specializate.
Facem precizarea ca aceasta forta se operationalizeaza/pregateste in timp scurt pentru realitatile locale si din vecinatate, se activeaza pe baza de plan la nevoie si participa la actiunile fortelor institutionalizate ale statului in orice misiune locala si in vecinatate, prin gestionarea de catre societatea civila.
In felul acesta la nivel national ramane legislatia, articole de buget si organizarea institutionala de interventie in plan administrativ-teritorial pe baza plan. Nivelului local ii revin sarcinile de operationalizare, activare, preventie, interventie urgenta si coordonarea actiunilor cu fortele institutionale de interventie.
Apare ca o responsabilitate amplificata pentru organele administrativ-teritoriale si societatea civila problemele interventiei imediate la orice situatie complexa, generata de anomalia si atipicul meteorologic si factorii razboiui bio/geofizic. Din cele prezentate rezulta ca problemele trebuie luate in serios, reglementate rapid si transpuse in practica cu anticipatie. Asadar, iata ce ne asteapta si ce trebuie facut!
Gl. (r) prof. univ. dr. Constantin Onisor
Membru corespondent al AOS-R
Secretar general Partidul Neamul Romanesc
Discussion about this post