Ar fi internetul un loc mai bun dacă nu am cunoaște numărul de like-uri de la fiecare postare pe care o vedem în feed? Este o întrebare pe care, cu siguranță, ne-am pus-o cu toții, într-o formă sau alta. Un prim pas spre un răspuns poate veni din partea Instagram.
Celebra rețea de socializare vrea să revoluționeze social media, prin ascunderea numărului de like-uri. Scopul este acela de a îndrepta atenția utilizatorilor către conținutul în sine, și nu către un număr care reflectă, mai mult sau mai puțin corect, valoarea unei postări. Deocamdată, schimbarea este încă în faza de test, fiind implementată în Canada. Vor urma și alte țări, precum Noua Zeelandă, Australia, Italia, Japonia sau Brazilia.
Practic, în noua formă, un utilizator Instagram va putea vedea numărul de like-uri de la propriile postări, dar nu și numărul de like-uri de la postările din news feed. Care este scopul? Schimbarea mindset-ului utilizatorilor care în loc să aprecieze conținutul pentru valoarea artistică, îl „apreciază” pentru numărul de like-uri.
Dacă la început conținutul de pe Instagram era format în mare parte din selfie-uri și apusuri de soare trecute prin diverse filtre, în prezent rețeaua de socializare a devenit o explozie de artă vizuală. Milioane de utilizatori din întreaga lume își postează creațiile pentru a se face cunoscuți. Iar valoarea acestor creații a început să fie setată de un simplu număr: like-urile.
Când like-urile sunt publice, oamenii țin cont de ele, chiar dacă nu își dau seama. Like-urile sunt văzute ca un instrument de măsurare a succesului, ceea ce a dus la situații absurde precum cumpăratul de like-uri. Mai mult, dacă o postare nu are succesul scontat, utilizatorul tinde să o șteargă, chiar dacă este valoroasă pentru el. De ce? Pentru că nu are suficiente like-uri.
Purtătorul de cuvânt al Facebook Australia și Noua Zeelandă, Mia Garlick, „speră ca testul să diminueze sau să elimine complet presiunea obținerii de like-uri la postări, iar utilizatorii să se concentreze în schimb pe împărtășirea experiențelor care înseamnă ceva pentru ei”. Aceasta își dorește ca oamenii de pe Intsagram să nu se mai simtă judecați în funcție de like-uri.
Cum îi va afecta posibila schimbare pe influencerii și brandurile de pe Insta? Nu atât de mult, deoarece utilizatorii vor putea vedea în continuare like-urile de pe paginile lor.
Rămâne de văzut dacă schimbarea va fi una pozitivă pentru platformă sau va stârni reacții negative. Însă cu siguranță ascunderea numărului de like-uri este un experiment interesant, ale cărui rezultate merită observate în timp.
Autor: Luchian Abel
Discussion about this post