Pe fondul epidemiei de coronavirus, showroom-urile de autovehicule au rămas închise în cea de-a doua economie a lumii. În prima săptămână din februarie, vânzările au scăzut cu 96%, media de unități comecializate în decursul unei zile fiind de 811.
Asociaţiile industriei de profil din China s-au arătat totuşi optimiste că piaţa auto îşi va reveni pe măsură ce showroom-urile se vor redeschide.
Pentru a contracara efectele nefaste, producătorul chinez Geely a lansat un serviciu „contactless”, care permite clienţilor să cumpere online maşini ce sunt apoi livrate direct la reşedinţa acestora.
Producţia celor mai mari firme auto din lume a fost grav afectată de răspândirea coronavirusului, companiile fiind nevoite să închidă temporar liniile de asamblare.
China este cea mai mare piaţă auto din lume, cu peste 21 de milioane de maşini vândute, în 2019. Vânzările de autoturisme din China începuseră să scadă înainte de debutul epidemiei, din cauza încetinirii economice şi a disputei comerciale cu Statele Unite.
Volkswagen, Daimler, General Motors, Renault, Honda și Hyundai sunt printre constructorii care au investit masiv în China, stabilind parteneriate cu companii locale și construind fabrici imense.
Când fabricile auto s-au închis în ianuarie pe durata Anului Nou Chinezesc, industria auto se afla deja sub presiune: vânzările se aflau în scădere de doi ani, iar constructorii se așteptau la un al treilea an de pierderi. Multe dintre aceste fabrici au rămas închise, în timp ce guvernul chinez încearcă să țină sub control epidemia de coronavirus izbucnită în Wuhan, apoi extinsă în toată țara. Constructorii se așteaptă la o perioadă mai lungă de inactivitate și o scădere și mai puternică a vânzărilor.
General Motors, Nissan, Renault, Honda și grupul PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) au fabrici mari în Wuhan, iar în provincia Hubei se construiesc 9% din totalul mașinilor produse în China.
Compania Volkswagen este cea mai lovită de pe urma epidemiei de coronavirus. Constructorul german are 24 de fabrici în China și produce pe plan local aproape jumătate din volumul total de mașini.
Situația s-ar putea înrăutăți înainte să se îmbunătățească. Compania de rating Standard & Poor’s a anunțat că este posibil ca autoritățile locale să extindă perioada în care sunt închise fabricile pentru a limita răspândirea epidemiei, iar jumătate din industria auto din China ar putea fi afectată.
Discussion about this post