„Toate categoriile de produse din segmentul berii vor scădea puternic în volum în segmetul HoReCa în 2020, ca urmare a închiderii aproape totale a sectorului timp de câteva luni şi ca urmare a reticenţei românilor de a-şi menţine obiceiurile anterioare de consum“, spun analiştii de la Euromonitor.
Sezonalitatea puternică a vânzărilor de bere şi faptul că de multe ori consumul acestei băuturi era asociat cu evenimentele sportive – multe dintre ele anulate în 2020 – au afectat volumele de vânzări din on-trade (din HoReCa) în mare parte din primăvară şi în sezonul estival, mai ales la început.
Totuşi, impactul asupra pieţei totale este mai mic decât în alte ţări datorită specificului local. Mai exact, aproximativ 15% din vânzările în volum de bere din România se realizează în canalul on-trade (baruri, restaurante etc.), iar restul se înregistrează în magazine, românii preferând să consume această băutură acasă.
Per total, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 de litri anul trecut în România. Industria berii a avut un an 2019 bun, volumele comercializate au fost de circa 16,7 milioane de hectolitri, situându-se la aproximativ acelaşi nivel (Ă0,4%) faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României. Au crescut vânzările de bere premium, dar şi în ambalaje considerate mai scumpe, aşa cum este cel de sticlă, astfel că în valoare evoluţia a fost mai bună.
Discussion about this post