Motto “Educaţia este ceea ce supravieţuieşte după ce tot ce a fost învăţat a fost uitat.” B.F. Skinner în revista „New Scientist” (21 mai 1964)
În acest episod aș vrea să vă aduc aminte despre anumite lucruri în discutie deoarece se impun anumite corecturi, anumite direcții care să limpezească întru câtva situația sistemului educațional de pe aici. Și, una dintre ele ar consta în faptul că elevii claselor primare ar trebui să treacă de la calificative la note, iar profesorii să aibă salarii mult mai mari.
Acestea au fost și sunt cererile de atâția ani ale tuturor cadrelor didactice, ale tuturor sindicaliştilor adresate acestui Sistem ce nu prea înțelege și nu ascultă absolut deloc!
Fiind cadru didactic îmi doresc din tot sufletul ca educaţia să nu mai fie neglijată şi propun soluţii pentru problemele din învăţământ.Acestea ar consta în descentralizare, o programă şcolară nouă, decontarea navetelor, revenirea de la module, semestre la trimestre, sau schimbarea sistemului de notare pentru clasele primare.
Soluția ar veni logic prin anumite măsuri ce include salarizarea cadrelor didactice precum şi imbunatatirea condiţiile de muncă ale acestora, unde există în momentul de faţă proiectul pentru legea salarizării unitare prin acordul pe care Guvernul l-a semnat cu semnat cu Federaţia din Învăţământ.
Profesorii sunt de părere că alocarea de fonduri mai mari pentru educaţie ar rezolva o parte din probleme.Dacă s-ar aloca fonduri suficiente învăţământului, problemele se vor rezolva parţial dar măcar ar fi un pas în acest sens.
Și cred că sunt în asentimentul dumneavoastră când pot susține ideea conform căreia până și ministrul Educatiei ar vrea ca şi în România să existe suficiente locuri în şcolile publice cât și în cele profesionale.
Dacă privim bine și-n alte părți ,ca de exemplu prin Europa putem observa cum un procent important din absolvenţii de gimnaziu sunt orientaţi către liceele tehnologice, către şcolile profesionale.
De asemenea, ar trebui ca rolul sindicatelor din învăţământ să nu fie unul pur decorativ, obedient și formal.Ar necesita urgentarea și propunerea unor proiect viabile de act normativ care ar presupune schimbarea sistemului de evaluare a elevilor, atât în timpul liceului cât şi la finalizarea studiilor.
În ceea ce priveşte modul de trecere de la o treaptă la alta, în opinia mea ar trebui să revină la examenele care erau cândva.Noi metodologii, o nouă lege pentru sistemul preuniversitar, un nou regulament pentru anii şcolari viitori plus cheltuielile elevilor din şcoală rămân probleme care nu şi-au găsit încă vreo rezolvare.
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Sursa foto :https://google.com
Pentru a susține jurnalismul independent, aveți link ul de donații mai jos:
https://www.paypal.com/donate/?hosted_button_id=EX3UVYDFJP2MW
Acest material a fost realizat de către Daniel Mihai redactor al BPNews. Toate drepturile rezervate!
Discussion about this post