Luni, 1 septembrie, de la ora 20:00 la Sala Palatului Orchrstra Simfonică WDR din Köln, dirijată de Cristian Măcelaru, cu Nona Cioban și Peter Košir regizori multimedia- au pus în scena creația compozitorului Richard Strauss (1864-1949) Salomeea opus 54 (versiunea din anul 1905).

Solistii acestui dificil opus au fost : JENNIFER HOLLOWAY Salomeea (soprană) IAIN PATERSON Ioan (bariton) Concert prezentat de: rompetrol TANJA ARIANE BAUMGARTNER Herodiada (mezzosoprană) GERHARD SIEGEL Irod (tenor) OLEKSIY PALCHYKOV Narraboth (tenor) BIANCA ANDREW Pajul lui Irod (contralto) THOMAS EBENSTEIN Primul evreu (tenor) MICHAEL SMALLWOOD Al doilea evreu (tenor) CHRISTOPHE PONCET DE SOLAGES Al treilea evreu (tenor) PETER KIRK Al patrulea evreu (tenor) DAVID OSTREK Al cincilea evreu (bas) ARTYOM WASNETSOV Primul soldat (bas) ARTUR JANDA Al doilea soldat (bas) WILLIAM SOCOLOF Un capadocian, al doilea nazarinean (bas-bariton) LIAM JAMES KARAI Primul nazarinean (bas).

***
Opera Salomeea opus 54 (1905) este o creație într-un act a compozitorului german Richard Strauss (1864-1949), bazată pe drama lui Oscar Wilde, cu libretul adaptat de Hedwig Lachmann. A avut premiera la Dresda pe data de 9 decembrie 1905, opera narând povestea obsesiei figurii biblice a Salomeei pentru Ioan Botezătorul dar și a rolului ei în execuția acestuia. Opera, cunoscută pentru complexitatea sa muzicală avansată, a avut un succes imediat și în pofida controverselor și în ciuda cenzurii, a rămas o lucrare semnificativă în repertoriul operistic de la începutul secolului al XX-lea.

Din punct de vedere istoric, Salomeea a fost fiica lui Herodias (Irodiada), care i-a ucis soțul pentru a o căsători cu temutul Herodes (Irod) Antipas, stăpânul Iudeei. Copleșit de dorință pentru ea, Herodes (Irod) Antipas îi cere să danseze pentru el seducătorul dans al celor șapte voaluri. Salomeea acceptă, cu condiția ca după dans să îi îndeplinească o dorință. În final, Salomeea îi cere lui Herodes Antipas eliberarea lui Jochanaan (Ioan Botezătorul), pentru care făcuse o adevărată obsesie. Herodes Antipas ordonă ca Jochanaan să fie executat, iar capul său însângerat să îi fie adus Salomeei pe un platou de argint. Când aceasta sărută buzele reci ale lui Jochanaan, Herodes Antipas, îngrozit, le ordonă gărzilor să o ucidă.
Reprezentant de seamă al romantismului german târziu, Richard Strauss s-a afirmat acea prin dublă ipostază de dirijor şi compozitor pe parcursul unei cariere întinse pe mai bine de jumătate de secol. În plan componistic, Richard Strauss a scris lucrări în toate genurile, în cadrul cărora întrebuinţează un limbaj armonic extins, în continuarea direcţiei propuse în creaţia lui Richard Wagner. Deşi primele sale încercări în sfera operei nu i-au adus satisfacţii depline, în prima decadă a secolului al XX-lea compozitorul a semnat o capodoperă care împlineşte astfel 120 de ani de la premieră.

În anul 1902 la Berlin, Richard Strauss a asistat la punerea în scenă a piesei de teatru Salome de Oscar Wilde, în traducerea scriitoarei Hedwig Lachmann. După ajustarea textului, compozitorul a transpus versiunea lui Lachmann în libretul propriei sale opere Salome op. 54, prezentată trei ani mai târziu, la Opera Regală din Dresda.
Succesul obţinut l-a determinat pe Strauss să realizeze în 1907 (împreună cu scriitorul şi muzicologul Romain Rolland) o versiune care întrebuinţează textul original în limba franceză publicat în 1893 de scriitorul irlandez.
Opera Salome este concepută într-un singur act, având o desfăşurare continuă,cu o durată de 110 minute. Demn de a fi menționat rămân anumite aspecte. De exemplu, opera lui Strauss -Salomeea -a stârnit deopotrivă fascinaţie şi revoltă.
Spre exemplu, compozitorul Gustav Mahler nu a primit permisiunea din partea cenzurii de a monta Salome la Opera din Viena, opiniile conservatoare reacţionând la maniera în care tematica biblică, erotismul, incestul, necrofilia şi limbajul muzical extrem de personal reprezentat prin armonia cromatică şi orchestraţia inedită creionează o poveste aproape reală, de factură expresionistă.
Muzica reflectă predilecţia compozitorului pentru crearea unei imense reţele de lightmotive (leitmotive) atribuite personajelor principale (Salomeea şi Ioan Botezătorul) sau diferitelor stări (furie, frică), timbralitatea căpătând la rândul său valenţe aproape simbolice . De exemplu, pe parcursul operei tamburina însoţeşte referirile la dansul Salomeei.
De asemenea, Salomeea se numără printre cele mai solicitante roluri de soprană, deoarece necesită capacitatea de susţinere a discursului dramatic în cadrul unui ambitus amplu, la care se adaugă şi momentul special de coregrafie pentru Dansul celor şapte văluri.
***
Orchestra Simfonică WDR din Köln, una dintre orchestrele de referinţă din Germania, are o activitate intensă, atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Spectacolele sale sunt variate, pornind de la seri de concerte la Filarmonica din Koln, la colaborări cu săli de concerte şi festivaluri locale şi internaţionle. De asemenea, ansamblul este invitat frecvent la evenimente prestigioase din alte oraşe, precum Munchen, Salzburg şi Hamburg, dar şi la festivaluri renumite: Festivalul din Schleswig-Holstein sau Kissinger Sommer.

În ultimii ani, ansamblul a susţinut numeroase turnee în Asia şi Europa, recent concertând la BBC Proms şi la
Timişoara (oraş desemnat Capitala Europeană a Culturii în 2023). Ansamblul este prezent şi în producţii media şi digitale, inclusiv emisiuni radio, transmisiuni TV în direct şi proiecte inovatoare, cum ar fi seria video Traumwandler. La nivel regional, orchestra se implică activ pentru a aduce muzica mai aproape de
public, prin proiecte educaţionale dedicate copiilor şi familiilor sau prin concerte neconvenţionale.
O parte importantă a activităţii orchestrei este reprezentată de înregistrările pe CD. În septembrie 2022, a fost lansat prima producţie de lucrări orchestrale sub bagheta dirijorului Cristian Măcelaru, ce include Legendele op. 59 şi Suita Cehă op. 39 de Antonin Dvofak. A fost urmată de o nouă lansare, cu Printul de lemn si Suita de , ‘
dansuri de Bela Bart6k. O altă înregistrare, lansată în august 2022 în colaborare cu violonistul Augustin Hadelich, include lucrări de S.Prokofiev, Pablo de Sarasate şi B.Britten, printre alţii, şi a fost nominalizată la renumitul Preis der deutschen Schallplattenkritik.
De asemenea, înregistrarea Simfoniilor nr. 3 şi 4 ale compozitoarei poloneze Grazyna Bacewicz a fost primită cu entuziasm de presa de specialitate, fiind considerată un preludiu la lansarea integrală a lucrărilor orchestrale ale compozitoarei. Pe lângă cultivarea repertoriului simfonic tradiţional, Orchestra Simfonică WDR din Koln acordă o atenţie deosebită muzicii contemporane. Încă din anii 1950, ansamblul s-a remarcat ca unul dintre cei mai importanţi comanditari de compoziţii noi, contribuind la îmbogăţirea istoriei muzicii prin premiere revoluţionare.
***

Recunoscută ca o absolventă distinsă atât a Brookwood High School, cât şi a Universităţii din Georgia, Jennifer Holloway şi-a continuat studiile muzicale la Manhattan School of Music. Astfel a participat la prestigioasele programe pentru tineri artişti de la Teatrul de Operă din St. Louis, operele din Santa Fe şi Pittsburgh. De atunci, s-a impus ca una dintre cele mai bune cântăreţe de operă.
Din 2016, de când şi-a îndreptat atenţia spre repertoriul german şi francez, Jennifer Holloway a încântat publicul şi criticii deopotrivă cu roluri precum Salome (Dresda, Bilbao, Leipzig, Opera North, Atlanta), Cassandre (Dresda) şi Sieglinde (Hamburg, Viena, Augsburg). De asemenea, a interpretat rolul dificil şi mai puţin cunoscut al Gretei Graumann din opera Der Ferne Klang (Frankfurt). Amintesc de asemenea că în stagiunile recente, artista a apărut în rolurile Octavian (la Teatro Colon din Buenos Aires şi în Valencia, Spania), Der Komponist (la Metropolitan Opera şi Teatro Colon din Buenos Aires), Donna Elvira (la COC Toronto, Pittsburgh, Tulsa, Hannover,
Germania) şi Adalgisa (la Opera Naţională Engleză, Bordeaux, Teatrul Naţional din Mannheim, Opera Naţională din Israel). De asemenea, a interpretat rolul Fulvia din opera Ezio de Gluck (Boston).
***

lain Paterson a studiat la Royal Scottish Academy of Music and Drama cu Neilson Taylor. A fost membru al ansamblului English National Opera şi a debutat acolo în roluri precum Gunther, Figaro, Leporello, Colline şi Amonasro.
A apărut în rolul Leontes la premiera mondială a operei The Winter’s Tale de Ryan Wigglesworth, bazată pe piesa lui William Shakespeare. Este un invitat frecvent al marilor teatre de operă internaţionale. A interpretat rolurile
Wotan/Wanderer din ciclul Inelul Nibelungilor de Wagner atât la Opera din Paris, sub bagheta lui Philippe Jordan, cât şi la Opera de Stat din Berlin, sub bagheta lui Daniel Barenboim. A apărut, de asemenea, la Opera de Stat din Viena, Royal Opera House Covent Garden din Londra, Lyric Opera Chicago, Houston Grand Opera, Opera din
Leipzig, Semperoper din Dresda, Opera Naţională Olandeză din Amsterdam, Teatro dell’Opera di Roma, Theâtre Royal de la Monnaie şi Opera din Frankfurt.
A cântat la Bayreuth Festival în rolul lui Kurwenal (Tristan şi /solda), într-o producţie de Katharina Wagner, sub bagheta lui Christian Thielemann, şi în rolul lui Wotan (Aurul Rinului), dirijat de Marek Janowski.
***

Tanja Ariane Baumgartner este în prezent una dintre cele mai reputate mezzosoprane din lumea muzicală. Cu
interpretările sale în rolurile Fricka (Aurul Rinului/Walkiria), Kundry (Parsifa/), Clytemnestra (Elektra), Doica (Femeia fără umbră) şi Ortrud (Lohengrin), a ajuns în fruntea listei de mezzosoprane dramatice la cele mai importante
teatre de operă şi festivaluri internaţionale. În stagiunea 2024-2025, mezzosoprana Tanja Ariane Baumgartner a debutat la Scala din Milano în rolul Anninei din Cavalerul rozelor, sub bagheta lui Kirill Petrenko.
Ulterior, a revenit la Geneva pentru a interpreta rolul Herodias din opera Salome. La Festivalul de primăvară de la Tokyo, artista a interpretat rolul lui Kundry (Parsifal) şi partea de alto din Missa solemnis de Ludwig van Beethoven. Alte colaborări în concerte includ Simfonia a VIII-a de Gustav Mahler, cu Orchestra Simfonică din Viena, dirijată de Philippe Jordan, şi cu Orchestra Filarmonică Cehă, dirijată de Semyon Bychkov, Simfonia
nr. 2 de Mahler cu Orchestra Simfonică din Singapore şi Cântecul pământului de Mahler cu Orchestra Simfonică din Hamburg.În prezent, este profesoară la University of the Arts şi urmează să predea canto şi la Universitatea de Muzică din Basel.
***

Născut în Germania, Gerhard Siegel şi-a finalizat studiile de canto la Conservatorul Leopold Mozart din Augsburg, unde a studiat cu Liselotte Becker-Egner. A fost membru al companiilor din Trier şi Dessau înainte de a se alătura celei din Augsburg. În 1995, a fost laureat al Concursului Internaţional Hans Gabor Belvedere din Viena.
Din 1999 până în 2006, a fost membru al companiei din Nurnberg, unde a interpretat rolurile Bacchus (Ariadna În Naxos), Herod (Salome), Mefistofele (Doctor Faust de Busoni), Tom Rakewell (The Rake’s Progress), Florestan (Fidelio), Laca (Jenufa), Serguei (Lady Macbeth din Mţensk), Walter von Stolzing (Maeştrii cântăreţi din
Nurnberg), precum şi rolurile titulare din Parsifal şi Siegfried. O parte centrală a repertoriului său de astăzi este rolul Mime (cu care a debutat la Metropolitan Opera din New York şi la Bayreuth Festival) din Aurul Rinului şi Siegfried.
Gerhard Siegel este şi compozitor. Printre lucrările sale se numără o versiune scenică a operei Deutschland – ein Wintermărchen de Heinrich Heine, a cărei premieră a avut loc la Trier.
***

Tenorul ucrainean Oleksiy Palchykov s-a născut la Kiev şi a studiat trompeta şi canto coral în oraşul său natal,
înainte de a-şi perfecţiona aptitudinile la Academia Naţională de Muzică Ceaikovski, sub îndrumarea lui
Petr Koval. În anul 2012, Oleksiy Palchykov s-a alăturat Atelierului Liric al Operei Naţionale din Paris, unde a interpretat rolurile Gernando din L’lsola disabitata de Haydn, Ecclitico din li Mondo delia luna, Don Ottavio din Don Giovanni şi Pylade din lfigenia În Taurida. De asemenea, a interpretat şi rolul Alfredo din Traviata la
Teatrul Muzical din Kiev, rolul Scaramuccio din Ariadna din Naxos, la Paris Bastille, rolul Lensky din Evgheni Oneghin la Garsington, rolul Arturo din Lucia di Lammermoor la Zurich şi Paris Bastille, rolul Belmonte din Răpirea din serai la Toulon şi rolul Gritsko din Târgul din Sorocinci la Opera Comică din Berlin. În 2017, s-a alăturat ansamblului Operei de Stat din Hamburg, unde a interpretat rolurile Tamino, Ferrando, Lensky, Nemorino, Almaviva, Paris, Edgardo, Eurimaco, Rinuccio, printre altele.
***

Originară din Aotearoa, Noua Zeelandă, Bianca Andrew este membră a ansamblului Operei din Frankfurt, unde şi-a făcut debutul în rolul Sesto din noua producţie a operei Giulio Cesare in Egitto, regizată de Nadja Loschky. Apreciată pentru portretizările detaliate ale personajelor şi pentru ,,interpretarea vocală perfectă, care îţi taie respiraţia” (Der Opernfreund).
Bianca Andrew a început stagiunea 2024-2025 cu un recital solo la Opera din Frankfurt, alături de pianista Anne Larlee. Pe scena de operă, a interpretat rolurile Garderobiere/Gymnasiast/Groom şi La Bonte în noile producţii ale operelor Lulu de Berg şi Guercoeur de Magnard.
Bianca Andrew a absolvit New Zealand School of Music din Wellington, unde a studiat cu Margaret Medlyn. Ulterior, a primit o bursă pentru a studia la prestigioasa Guildhall School of Music and Drama din Londra, sub îndrumarea lui Yvonne Kenny. Acolo, printre rolurile interpretate s-au numărat Radamisto de Hăndel şi Philomene
din Alexandre bis de Martinu. A primit distincţia Song Prize la Kathleen Ferrier Awards din Londra, în 2016, şi a
câştigat Premiul Anny Schlemm din Frankfurt, în 2021.
***

Artistul liric Thomas Ebenstein s-a născut în Carinthia, Austria,in 1979 şi a studiat canto clasic cu Helena lazarska
la Universitatea de Muzică şi Arte Dramatice din Viena. A câştigat Concursul Internaţional Dvorak de la Karlovy Vary (Cehia, 2001), Concursul Musica Juventutis de la Konzerthaus din Viena (2003) şi Concursul Internaţional Heinrich Strecker din Baden (2005), iar în 2007 a obţinut o bursă din partea Fundaţiei Richard Wagner.
Din 2003 până în 2012, Thomas Ebenstein a fost membru al ansamblului Operei Comice din Berlin, unde a apărut în roluri precum Don Ottavio din Don Giovanni, Pedrillo din Răpirea din Serai, Jaquino din Fidelio, Andres/Cochenille/Frantz/Pitichinaccio din Povestirile lui Hoffmann, David din Maeştrii cântăreţi din Nilrnberg, Narraboth din Salome, Valzacchi din Cavalerul rozelor şiTruffaldino din Dragostea celor trei portocale. Astfel, în stagiunea trecută, a debutat la Opera din Lyon în rolul lui Hauptmann din Wozzeck, iar la Metropolitan Opera din New York a interpretat recent rolul lui Monostatos din noua producţie a Flautului fermecat realizată de Simon McBurney.
***

Tenorul australian Michael Smallwood şi-a început pregătirea vocală în timp ce îşi finaliza studiile de drept la University of Melbourne. După studii la Victorian College of the Arts, Australian National Academy of Music şi Juilliard School din New York, s-a alăturat, în 2001, prestigiosului Studio de la Opera de Stat din Hamburg, devenind ulterior membru al ansamblului. Din 2013 până în 2016, Michael Smallwood a fost membru al ansamblului de la Aalto Theater din Essen, concentrându-se pe lucrările lui Hăndel, Mozart şi Richard Strauss. Repertoriul său vast include lucrări de la Monteverdi, Hăndel, Gluck şi Mozart, continuând cu Flotow, Wagner şi Verdi, şi ajungând până la Richard Strauss, Janacek, Britten şi Berg. Pe lângă
acestea, a cântat şi numeroase lucrări contemporane. A interpretat pe scene prestigioase şi la festivaluri renumite din întreaga lume, precum la Scala din Milano, Opera Naţională din Paris, Opera din Lyon, Gran Teatre del Liceu din Barcelona, Teatro Real din Madrid, Opera Comică din Berlin, Opera din Leipzig, Opera din Santa Fe, precum şi la Festival d’Aix-en-Provence, Glyndebourne Festival, Lincoln Center Festival, Ruhrtriennale şi Hăndel Festival în Halle şi Karlsruhe.
***

Tenorul francez Christophe Poncet de Solages este deja un nume important pe scenele internaţionale. Cu un repertoriu vast, ce acoperă de la muzica barocă la cea contemporană, a interpretat roluri precum Tamino din Flautul fermecat de Mozart, Chevalier de la Force din Dialogurile carmelitelor de Poulenc şi Alfredo din
Traviata. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu orchestre renumite, precum Orchestra Filarmonică Radio France, în lucrări de Richard Strauss, Wagner şi Rossini. A apărut şi în producţii de operă prestigioase,
precum Orfeu În infern şi Frumoasa Elena de Offenbach, şi a cântat la festivaluri internaţionale, printre care se numără şi Rosendal Chamber Music Festival. în 2020 şi 2024, a interpretat în spectacole notabile precum Călătoria pe lună de Offenbach, unde a jucat rolul lui Cactus. Pe lângă activitatea scenică, a realizat înregistrări pentru mai multe teatre de operă şi este invitat regulat să interpreteze roluri în noi producţii în toată Europa.
***

Tenorul britanic Peter Kirk şi-a început parcursul muzical la vârsta de 8 ani. A obţinut cele mai înalte distincţii la Royal School of Church Music în calitate de corist şi a cântat numeroase părţi solistice, care au fost difuzate şi la BBC Radio 3, printre altele. După ce a finalizat studiile de licenţă în Politică Internaţională la University of Wales Aberystwyth, s-a dedicat cântului vocal solistic.
A absolvit cu succes un master în interpretare şi a obţinut o diplomă de artist în operă la lnternational Opera School of the Royal College of Music din Londra.
Ulterior, a activat în studioul de la Opera National du Rhin, unde a interpretat roluri precum Prinţul (Frumoasa adormită de Respighi), Paolino (Căsătoria secretă de Cimarosa) sau Chaplitsky (Dama de pică de Ceaikovski) şi a fost invitat să interpreteze roluri precum Antonio (Das Liebesverbot de Wagner), Pasek (Micuţa vulpe vicleană de Janacek), Hotel Porter (Moarte la Veneţia de Britten) şi Monostatos (Flautul fermecat de Mozart).
***

Bas-baritonul croat David Ostrek a studiat canto la Universitatea de Muzică şi Artele Spectacolului din Viena, iar de atunci a fost finalist şi laureat a numeroase concursuri de canto. în 2010, şi-a făcut debutul în operă la
Teatrul Naţional Croat din Varazdin, în rolul Aeneas din opera Dido şi Aeneas, sub bagheta lui Laurence Cummings. Alte apariţii acolo au inclus rolul Captain Macheath din Opera cerşetorilor şi Adonis din Venus şi
Adonis. La Schlosstheater Schănbrunn, a interpretat rolul Masetto din Don Giovanni, precum şi rolul titular din Gianni Schicchi.
David Ostrek a colaborat cu dirijorul Attilio Cremonesi şi a interpretat Pasiunile după Ioan de Bach cu Orchestra Beethoven din Bonn, precum şi oratoriul La resurrezione de Hăndel, la festivalurile dedicate marelui maestru baroc, la Halle şi Karlsruhe. Artistul a participat şi la Gala de Operă Verdi/Puccini de la Graf Zeppelin Haus din Friedrichshafen, precum şi la Gstaad Menuhin Festival, într-o versiune de concert a operei Tosca, în rolul
Angelotti, alături de Sonya Yoncheva, cu Domingo Hindoyan la pupitrul dirijoral.
***

Parcursul muzical al lui Artyom Wasnetsov a început cu studiile de arhitectură, înainte de a se alătura Shatalov College of Music din Samara. Din 2016, a studiat la Hanns Eisler School of Music din Berlin cu Mikhail Lanskoi.
A interpretat rolul Fafner din Aurul Rinului, Barone Douphol din Traviata,Il Commendatore din Don Giovanni şi Hagen din Der Ring an einem Abend, la Theater Dortmund. De asemenea, a apărut pe scenă în rolul Hunding din Walkiria, Contele Monterone din Rigoletto şi în rolul unei victime a torturii din lntolleranza 1960 la Theater Basel. Printre spectacolele sale se numără şi rolul Gremin din Evgheni Oneghin la Royal Danish Opera, Colas din Bastien şi Bastienne la Castelul Esterhazy din Eisenstadt, li Re (Regele Egiptului) din
Aida la Oper im Steinbruch St. Margarethen şi Samuel din Un bal mascat la Stadttheater Klagenfurt. De asemenea, a interpretat rolul Der Einarmige din Femeia fără umbră în concerte cu Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Berlin, la Filarmonica din Berlin şi la Festivalul Internaţional George Enescu.
***

Artur Janda a interpretat rolul Escamillo din Carmen la Opera din Santiago de Chile şi la Opera Naţională a Poloniei, Don Alfonso din Cosi fan tutte la Opera Naţională a Poloniei, rolul titular din Nunta lui Figaro, Aeneas din Dido si Aeneas si Orfeo din Orfeu si Euridice, la Warsaw Chamber Opera. De asemenea, a
interpretat rolul Sprecher din Flautul fermecat cu Reisopera Enschede, şi rolul Pizarro din Fidelio la Opera din Gdansk.De asemenea, a interpretat Stabat Mater de Rossini cu Filarmonica din Lodz, Seven gates of Jerusalem de Penderecki cu Filarmonica din Bydgoszcz şi Magnificat de Bach cu Orchestra Filarmonicii Naţionale din Varşovia.
A fost distins cu Premiul Fryderyk pentru Cea mai remarcabilă înregistrare cu lucrări poloneze pentru albumul Where Are You. Pieces From Warsaw (împreună cu sextetul vocal contemporan proMODERN, în 2015) şi cu Albumul de muzică veche al anului pentru înregistrarea Antonio Ca/dara – Maddalena ai piedi di Cristo (2018). De asemenea, în anii 2019, 2020 şi 2022, artistul a fost nominalizat la Jan Kiepura Theatrical Music Award la categoria Cel mai bun cântăreţ de operă.
***

Născut în New York, William Socolof a absolvit The Juilliard School în primăvara anului 2022, cu o diplomă în studii de operă, şi i s-a decernat The Stephen Novick Grant for Career Advancement. Ulterior, a participat la prestigiosul Merola Opera Program la San Francisco Opera, interpretând rolul Riolobo în selecţiuni din opera Florencia en el Amazonas de Daniel Catan, precum şi scene din opere de Mozart şi Berlioz, alături de Orchestra Operei din San Francisco.
A apărut ca solist alături de orchestre de prim rang din America de Nord, printre care Orchestra Simfonică din Boston, National Symphony Orchestra, Orchestra Filarmonicii din New York şi Philharmonia Baroque Orchestra. S-a alăturat Opernstudio de la Opera din Kăln din toamna anului 2023, iar repertoriul său divers de spectacole a inclus Muzicanţii din Bremen de Attila Kadri Şendil, Romeo şi Julia de Boris Blacher, Tosca, Pilnktchen und Anton de Ivan Erăd,Un bal mascat şi Încoronarea Popeei.
***

Născut în Hong Kong, Liam James Karai este un bas-bariton de origine scoţiană, irlandeză şi indiană. În stagiunea 2023-2024, a fost membru al lnternational Opera Studio de la Opera de Stat din Hamburg, unde a interpretat roluri precum Angelotti din Tosca, Hobson din Peter Grimes, Figaro şi Antonio din Nunta lui Figaro, Zaretsky din Evgheni Oneghin, Contele Ceprano din Rigoletto şi Alcindoro din Boema. De asemenea, a apărut într-o versiune de concert a operei Hamlet de Ambroise Thomas în rolul Horatio, la Salzburg Festspiele, şi în noua producţie a operei Lady Macbeth din Mţsensk la Operele din Leipzig şi Hamburg.
A cântat în corul de la Opera North pentru noua lor producţie a operei Parsifal. De asemenea, a colaborat cu corul Operei Naţionale din Bergen pentru producţia Peter Grimes, care a câştigat două premii importante în 2021: Înregistrarea anului la categoria Operă din partea Gramophone şi Înregistrarea anului la toate categoriile.
În stagiunea 2024-2025, a debutat la Teatro San Carlo, Tiroler Festspiele Erl, Opera Naţională a Poloniei şi a revenit la Opera de Stat din Hamburg.
***
Această cronică de concert a fost documentată și realizată de către Prof.Dr Daniel Mihai, redactor al platformei media BPNews.Toate drepturile rezervate!





















Discussion about this post