Fondatorul Tesla și SpaceX, Elon Musk, a postat luni, 9 septembrie, pe contul său de Twitter o imagine cu steagul României, împreună cu steagul din Ciad (care sunt aproximativ identice) cu mesajul „de ce nu vorbește mai multă lume despre asta?”. Tweet-ul lui Musk a făcut furori, atât în comunitatea de români de pe platformă, cât și internațional.
Dragoș Stanca, fondatorul celei mai mari conferințe tehnologice din Europa de Est, Upgrade 100 (ex-iCEE.fest), a profitat de ocazie pentru a lansa o invitație către Musk. Acesta l-a întrebat de ce nu participă la conferință să discute acest subiect chiar în România, iar Musk a trimis un mesaj destul de criptic, spunând că „speră să deschidă în curând” o reprezentanță Tesla în România.
Recent, compania Tesla a început să accepte pre-comenzi din țara noastră, fără să aibă o prezență în România, lucru care a sporit zvonurile cum că Musk ar avea niște planuri concrete legate de spațiul românesc.
Întrebat despre mișcarea sa îndrăzneață, Stanca a explicat că a folosit o tehnică numită real-time marketing.
„În cazul dat, a folosit-o şi Elon Musk, si eu. Concret: eu am lăsat un mesaj adresat mai ales fanilor Elon Musk cu 0,1% şanse de reacţie de la fondatorul Tesla. Faptul că e activ pe Twitter şi că, uneori, răspunde personal este bine-cunoscut. O face cu bună-ştiinţă. Postarea a fost gândită din start să atragă atenţia în România, piaţă aflată pe harta Tesla pentru dezvoltarea în Europa de Est. Faptul că dintre toate comentariile a ales să răspundă comentariului meu poate fi hazard ori poate fi o mişcare gândită tot în virtutea principiilor de real-time marketing, câtă vreme festivalul nostru are o notorietate internaţională destul de ridicată. Înclin totuşi să spun că e hazard si noroc, dar experimentul a funcţionat: a generat peste 5.300 de vizite din SUA / Silicon Valley pe site-ul www.upgrade100.com ieri si azi. În plus, am obţinut un coverage media local şi internaţional semnificativ – cam asta înseamnă un brand personal puternic combinat cu un “love brand” cum este Tesla.”
Acesta a mărturisit că încearcă de ceva timp să aducă un vorbitor din cadrul Tesla la Upgrade 100, dar că asta e foarte greu, având în vedere că aceștia cer niște prețuri foarte ridicate, lucru care face să crească și prețul biletelor la conferință.
Încă nu se știe ce are Musk de gând, dar e foarte probabil ca în viitor, să aflăm tot prin intermediul Twitter, având în vedere că Musk este în topul 100 de cei mai urmăriți oameni pe platformă, având chiar mai mulți urmăritori decât președintele Donald Trump.
Discussion about this post