Deși inițial, conform unei ordonanțe de urgență ce reglementează activitățile de transport alternativ șoferii aveau termen până la data de 1 noiembrie, acum acesta s-ar putea prelungi până pe 1 februarie 2020. Modificările au fost adoptate de Senat cu 67 de voturi pentru și 25 împotrivă, dar mai au de trecut prin Camera Deputaților. Dacă modificările vor fi acceptate, legea va trebui să fie promulgată de președintele țării și apoi publicată în Monitorul Oficial.
Perioada de grație nu este singura modificare vizată de noua lege, aceasta reglementând și aspecte ce țin de veniturile operatorilor platformelor digitale. Astfel, toate veniturile obținute în urma efectuării de transport cu autoturism și șofer alternativ, inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României sunt impozitate în conformitate cu legislația fiscală în România.
Un alt amendament admis de senatori spune că operatorul platformei digitale va trebui să aibă o filială înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care se derulează activitățile comerciale în România.
De asemenea, senatorii au eliminat obligația ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maximum cinci locuri.
Potrivit OUG, pentru serviciile digitale de ridesharing mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă și achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.
Discussion about this post