Rich Phillips, în vârstă de 27 de ani, a chemat o mașină Uber ca să-l ducă de la un festival la un bar local, călătorie de cam 16 km, care n-a durat mai mult de 30 de minute, după care britanicul a coborât din mașină și și-a continuat seara alături de niște prieteni. Până aici, totul bine și frumos, doar că a doua zi dimineață, acesta s-a trezit cu un șoc – compania Uber îi taxase 606 lire sterline pentru călătorie, o sumă considerabilă pentru oricine.
Când și-a verificat aplicația, a descoperit că mașina călătorise aproape 700 de kilometri, din Coventry, unde locuia Phillips, până-n Londra și înapoi până în Nuneaton, un orășel aproape de zona Coventry. În total, cursa durase aproape cinci ore. Deși e neclar cum s-a petrecut această neînțelegere, șoferul a profitat, spunând că după ce Philips și prietena lui au coborât, tot mai rămăsese un pasager în mașină, justificându-și astfel călătoria uriașă.
Phillips, în eforturile sale de a dovedi că nu e adevărat și că nu mai era în mașină, a găsit chiar și o filmare de pe camerele de securitate ale barului respectiv care-l arătau clar petrecând cu prieteni, în timpul așa zisei „curse”.
Însă cei de la Uber nu au fost impresionați de înregistrare și au refuzat să îi restituie banii.
„Cursa a fost comandată de pe contul dumneavoastră și nu par să fi existat autentificări suspicioase înaintea călătoriei. Din păcate, Rich, toți utilizatorii trebuie să fie responsabili pentru activitatea din contul lor. Sperăm că înțelegi de ce nu putem face nimic în acest caz, din moment ce călătoria ta apare ca fiind completată de la punctul de plecare la destinație. De-aceea, suntem de părere că e o călătorie legitimă pe care ai făcut-o chiar tu, iar șoferul tău trebuie compensat în mod adecvat.”
Cazul a șocat o bună parte din clienții fideli ai companiei, iar cei de la Uber au refuzat să mai comenteze incidentul. Toată întâmplarea ridică, desigur, întrebarea – tu când ai verificat ultima oară că s-a finalizat într-adevăr cursa?
Discussion about this post