Printre măsurile propuse se numără ajutoare de stat pentru taxele salariale, scutirea de la plata dobânzilor şi penalităţilor la ANAF, amânarea plăţii taxelor cu minim 60-90 de zile, rambursarea de urgenţă a TVA, scutiri de impozite, finanţări bancare cu dobânzi reduse pentru IMM-uri şi amânarea platei ratelor la creditele bancare pe o perioadă de minim două luni.
„În contextul în care criza provocată de virusul Covid19 se amplifică şi în România, mediul de afaceri este pus la grea încercare. Restricţiile impuse de către autorităţi şi teama inerentă a populaţiei pot conduce la efecte dure pentru companiile româneşti. De aceea, SmartBill, împreună cu Valentina Saygo, expert contabil, au lansat o petiţie ce include 22 de măsuri concrete prin care Guvernul şi Parlamentul României pot sprijini business-urile să depăşească această perioadă”, arată comunicatul.
Sectoarele de transport şi turism sunt printre cele mai afectate din economie. Camionele de transport de marfă sunt blocate pe drumul spre ţară, după cum arată Uniunea Transportatorilor Rutieri din România.
„Mai multe sectoare ale economiei sunt puternic afectate de criza cauzată de COVID19, cum ar fi turismul, HoReCa, transportul de persoane, organizarea de evenimente, dar şi restul sectoarelor raportează, deja, scăderi semnificative ale vânzărilor. Din aceste cauze, numeroase afaceri vor ajunge să aibă probleme de cashflow, iar riscul de concedieri, insolvenţe şi falimente va creşte semnificativ, creând efecte în cascadă, care ne vor afecta pe toţi. Fără îndoială, prioritatea zero în această perioadă trebuie să fie încetinirea propagării COVID19 şi protejarea populaţiei, dar, în acelaşi timp, Guvernul trebuie să facă o prioritate şi din a lua măsuri care să ajute mediul de afaceri să depăşească această perioadă neagră”, spune Radu Hasan, co-fondator şi director general SmartBill.
Peste 10.000 de firme, IMM-uri şi mari companii au semnat petiţia în mai puţin de 24 de ore, iar cele 22 de măsuri propuse sunt:
1. Ajutor de stat pentru taxele salariale pentru firme aflate în dificultate
2. Modificarea legislaţiei pentru şomaj tehnic
3. Scutirea de la plata sumelor accesorii, dobânzi şi penalităţi de întârziere la ANAF pentru societăţile afectate
4. Amânarea termenului de plată a taxelor, minim 60-90 zile de la declarare
5. Deblocarea urgentă a TVA de rambursat de către ANAF
6. Compensarea indemnizaţiei de concediu medical de recuperat de la Casa de Sănătate
7. Eliminarea celor 5 zile de concediu medical suportate din Fondul de Salarii de către angajator
8. Bonificaţii pentru contribuabilii care plătesc obligaţiile în termen, cu aplicabilitate directă 10-20% şi imediată
9. Scutiri de impozite pentru angajări noi
10. Extinderea scutirii pentru profitul reinvestit
11. Amânarea la plată a creditelor bancare pentru persoanele juridice afectate, pe o perioadă de minimum două luni
12. Acordarea de împrumuturi pentru IMM cu dobândă zero şi garantate de stat pentru societăţile aflate în dificultate
13. Digitalizarea şi debirocratizarea instituţiilor publice
14. Eliminarea restricţiilor pentru angajarea zilierilor
15. Eliminarea taxei pentru handicap sau înlocuirea cu achiziţii de la unităţi protejate
16. Modificarea plafonului pentru eşalonare fără garanţii
17. Eliminarea popririlor pe perioada forţei majore pentru domeniile de activitate aflate în dificultate
18. Scutiri de la plata impozitelor pe clădiri
19. Obligativitatea legală de a se achita facturile furnizorilor în termen de maximum 45 zile
20. Modificarea legislaţiei fiscale în privinţa clienţilor incerţi, a ajustării de TVA pentru aceştia şi a eliminării plafonului de 30% pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienţilor
21. Posibilitatea de a te înscrie la TVA la încasare în timpul anului, nu doar la începutul acestuia
22. Modificarea procedurii pentru obţinerea certificatului de forţă majoră şi eliminarea taxei pentru obţinerea acestuia
„Mediul de afaceri are nevoie de sprijinul guvernanţilor urgent, astfel încât să trecem cu bine peste perioada actuală de criză. Ştim că altele sunt priorităţile în momentul de faţă, dar este important să fim ajutaţi pe cele două direcţii importante pentru noi: să ne putem proteja personalul şi să ne conservăm fluxul de numerar. Acesta este momentul oportun pentru a solicita şi ceea ce ne doare cel mai tare: digitalizarea şi debirocratizarea instituţiilor publice”, spune, la rândul său, Valentina Saygo, Managing Partner Ask for Accounting.
Discussion about this post