Cine nu a fost vreodată la un spital? Cred că foarte puțini vor răspunde „nu”. Și cine, odată ajuns la un spital, a fost nevoit să stea la o coadă enorm de mare, printre pacienți care tușeau și strănutau, în timp ce pe jos era mizerie și mirosea totuși a clor? Cred că mulți au pățit ceva de acest tip. Iată ce soluție propune Maramureșul.
Cei din conducerea Spitalului Județean Baia Mare au venit cu o idee: pentru a vedea care sunt problemele pacienților când vin să se trateze, au creat un serviciu numit Biroul Pacientului, care funcționează pe metoda „pacientul nostru, stăpânul nostru”. Nu e numai pentru probleme, acest birou, ci și pentru lucruri pozitive.
Un număr de 50 de maramureșeni s-au adresat în decurs de un an Biroului Pacientului. Serviciul a fost înființat de Asociația Prietenii Spitalului ”Dr. Constantin Opriș” în urmă cu un an și funcționează în cadrul Spitalului Județean de Urgență din Baia Mare. ”Acest serviciu este pus la dispoziția oricărui pacient sau aparținător care are o nemulțumire, nevoie,de informație, sugestie sau chiar o mulțumire privind serviciile medicale de care beneficiază în acest spital.
În decurs de un an, numărul cazurilor semnalate a fost de 50, din care 20 pentru consilierei, au făcut relamații în scris Biroului Pacientului 12 persoane, sugestii două cazuri, au scris srisori de mulțumire 9 cazuri, a spus Ana Ghiță, reprezentantul Biroului Pacientului. Ea a subliniat că problemele semnalate au vizat comunicarea deficitară cu cadrele medicale, numărul redus de consultații din Ambulator, decontate de Casa de Asigurări de Sănătate, timpii mari de așteptare pentru unele examinări medicale.
”Avem o coabitare bună cu acest serviciu. Important este să rezolvăm cât mai multe probleme și nemulțumiri. Dacă există comunicare și lucrurile sunt spuse pe înțelesul omului, e OK”, a menționat dr. Vasile Pop, managerul Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” Baia Mare.
Discussion about this post