Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a avut niște cuvinte dure la adresa conceptului de educație online sau la distanță, o temă extrem de controversată în vremurile actuale. Academicianul e de părere că autoritățile române au datoria de a aplica cea mai bună variantă pentru cei mici, anume „să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală”.
„Autoritățile și publicul trebuie să facă, evident, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală. Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”, spune Pop.
Academicianul mai avertizează că „suntem condamnați să muncim din greu pentru aplicarea scenariului ‘verde’, adică pentru intrarea în firescul vieții”.
Însă acesta este sceptic că vom ajunge într-adevăr să facem școala în mod normal.
„Or, premisele în acest sens nu sunt prea încurajatoare. Mai întâi, pentru că unele autorități au creat, până nu demult, un cadru normativ fluid și contradictoriu, introducând sancțiuni și obligații considerate de alte autorități – deopotrivă ale statului român – ilegale. În al doilea rând, oamenii au înțeles din această bâlbâială a autorităților că se pot juca cu boala, că pot părăsi spitalele și carantina, făcând exact ceea ce le trece prin cap. Din pricina acestor nepotriviri, lucrurile au luat-o razna în lunile iulie și august, ajungând la acest maxim (deocamdată!) de îmbolnăviri, de internări la terapie intensivă, de decese. Dacă vom merge tot așa, sunt slabe speranțe să putem face școală așa cum se face școala, adică în chip natural.”
Conform Președintelui Academiei Române, „scenariul al doilea este o soluție de avarie, nedorită și ea, fiindcă instruirea și educația vor avea rezultate foarte slabe”, iar „al treilea scenariu va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos”.
„În acest scop, guvernanții trebuie să acționeze impecabil, ca ceasul, fără avansări și reculuri, fără măsuri invalidate, fără exagerări. Iar românii, adică guvernații, au obligația să respecte măsurile elementare anunțate și verificate, de la păstrarea distanței fizice până la purtarea măștii, fără teribilisme de adolescent, fără fente șmecherești, fără sfidări de copil și fără gesturi de inconștient. Așa cum cei care ne conduc nu ne pot lua drepturile și libertățile democratice, trecute în Constituție și în alte legi, nici noi, oamenii de rând, nu putem decide asupra sănătății individuale, când este vorba despre boli transmisibile, și nici asupra educației, când este vorba despre ansamblul poporului român.”
Academicianul mai amintește și că „menținerea sănătății fizice și spirituale a cetățenilor nu este facultativă, nu depinde de individ și nu se discută la masa tratativelor”.
Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a avut niște cuvinte dure la adresa conceptului de educație online sau la distanță, o temă extrem de controversată în vremurile actuale. Academicianul e de părere că autoritățile române au datoria de a aplica cea mai bună variantă pentru cei mici, anume „să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală”.
„Autoritățile și publicul trebuie să facă, evident, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală. Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”, spune Pop.
Academicianul mai avertizează că „suntem condamnați să muncim din greu pentru aplicarea scenariului ‘verde’, adică pentru intrarea în firescul vieții”.
Însă acesta este sceptic că vom ajunge într-adevăr să facem școala în mod normal.
„Or, premisele în acest sens nu sunt prea încurajatoare. Mai întâi, pentru că unele autorități au creat, până nu demult, un cadru normativ fluid și contradictoriu, introducând sancțiuni și obligații considerate de alte autorități – deopotrivă ale statului român – ilegale. În al doilea rând, oamenii au înțeles din această bâlbâială a autorităților că se pot juca cu boala, că pot părăsi spitalele și carantina, făcând exact ceea ce le trece prin cap. Din pricina acestor nepotriviri, lucrurile au luat-o razna în lunile iulie și august, ajungând la acest maxim (deocamdată!) de îmbolnăviri, de internări la terapie intensivă, de decese. Dacă vom merge tot așa, sunt slabe speranțe să putem face școală așa cum se face școala, adică în chip natural.”
Conform Președintelui Academiei Române, „scenariul al doilea este o soluție de avarie, nedorită și ea, fiindcă instruirea și educația vor avea rezultate foarte slabe”, iar „al treilea scenariu va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos”.
„În acest scop, guvernanții trebuie să acționeze impecabil, ca ceasul, fără avansări și reculuri, fără măsuri invalidate, fără exagerări. Iar românii, adică guvernații, au obligația să respecte măsurile elementare anunțate și verificate, de la păstrarea distanței fizice până la purtarea măștii, fără teribilisme de adolescent, fără fente șmecherești, fără sfidări de copil și fără gesturi de inconștient. Așa cum cei care ne conduc nu ne pot lua drepturile și libertățile democratice, trecute în Constituție și în alte legi, nici noi, oamenii de rând, nu putem decide asupra sănătății individuale, când este vorba despre boli transmisibile, și nici asupra educației, când este vorba despre ansamblul poporului român.”
Academicianul mai amintește și că „menținerea sănătății fizice și spirituale a cetățenilor nu este facultativă, nu depinde de individ și nu se discută la masa tratativelor”.
Discussion about this post