Oare ce este mai exact Francmasoneria? Mulți dintre dumneavoastră au auzit, măcar o dată, întâmplător sau nu despre acest așa zis „club elitist”, „organizație filantropică”.
De asemenea, mai mult ca sigur că aceste noțiuni v-au trezit interesul și, în mod cu totul aparte v-ați adresat multe întrebări sau ați început să puneți întrebări, să cercetați din pură curiozitate subiectul, căutând în tratate, cărți și chiar și în presă, mediu online amănunte care să vă edifice și să vă formeze o părere.
Una dintre multele întrebări rămase în suspensie, în mod cu totul special o constituie problema capitală care are legătură cu impunerea și acceptarea acestei organizații ca fiind capabilă de a fi considerată o religie, în sensul propriu – zis al termenului.
“Până când nu sărim o treaptă, ulteriorul rămâne ascuns.Până când teoria unui stadiu nu a devenit o practică trăită, stadiul următor nu este revelat.Până când o sugestie nu este pe deplin urmată, învățătura mai profundă rămâne ascunsă.Până când Lumina care ne-a fost acordată nu este folosită, nu se obține o iluminare mai mare.”(Marele comandor masonic Francesco Brunelli)
Templul masonic reprezintă un simbol important pentru „frații cu șorțulețe” și în actualitate. Numai că, cercetând izvoarele istorice vom avea surpriza de a remarca că asa cum se lasă la vedere ca să-l cunoaștem astazi, nu exista pe vremea masonilor operativi.
O lojă masonică se constituia la începutul lucrarilor „operei” de zidărie și se risipea la încheierea acesteia. Masonii, atunci când se reuneau în loja respectivă, alegeau un loc oarecare.Fiind siguri că sunt la adăpost de toți ochii și fiind convinși că sunt la fel de protejați de urechile profane, un anume „expert” desemnat trasa un dreptunghi cu gips sau cărbune, unde erau desenate simbolurile soarelui, lunii, coloanelor Joaquin si Boaz cât și un pătrat, un compas și un fir de plumb care erau așezate…între vârfurile coloanelor.
Din acest moment, Maestrul de Ceremonii aducea pe marginea dreptunghiului, trei sfeșnice aprinse de către Maestru și de Supraveghetori. Chiar și în perioadele istorice care s-au succedat, lucrurile s-au menținut aproape la fel, dovadă fiind ilustrațiile din cărțile acestor damnați nebuni, adoratori ai lui Lucifer.De asemenea, conform unor surse „lucrările erau deschise după o invocație.”
Pe bună dreptate ne putem întreba :”Era cumva aceasta un rit magic? Sau toate aceste manifestări sunt rămășițe ale unor rituri magice antice?”
Mai mult ca sigur, deoarece aceleași rituri s-a repetat în epoci diferite, chiar și astăzi, (Franc)masonii fiind obligați să lucreze după aceste condiții. De altfel, mărturia unui Mason anonim, rămasă din secolul al XIX-lea este una pe deplin relevantă :” Cine a operat într-o astfel de manieră știe ce atmosferă particulară se creează , deoarece ansamblul este unul puternic evocator.”
Templele masonice sunt simbolul primului Templu al lui Solomon din Ierusalim și al celui de al doilea al lui Zorobabel, ce constituie arhetipurile. Al treilea Templu al lui Irod, din contră, nu interesează simbolismul masonic.
Pentru o lectură simbolică și „spiritualistă” dar și pentru o descriere arheologică a Templului lui Solomon, se pot cerceta documentele vremii. Trebuie subliniat faptul că Templul ar reprezenta în realitate „un punct de uniune între energiile cosmice și energiile umane, acestea fiind într-un timp și macrocosmos și microcosmos.” (Francesco Brunelli, maestru Mason)
Pentru o imagine cât mai clară și fidelă asupra acestor aspecte, vă ofer un fragment dintr-un ritual al (Franc) masoneriei albastre, obținut din consultarea a trei surse.
” Catehismul recita:
– Care este forma lojei?
Un dreptunghi.
– Care este lungimea sa?
De la orient la occident
– Și lățimea ?
De la miazăzi la septentrion
– Și înălțimea ?
De la fața pământului la cer.
– Și adâncimea?
De la suprafața pământului la centrul său. ”
În alte ritualuri, se răspunde cu formula “De la Nadir la Zenith” și evident nu se schimbă nimic în semnificație. Astfel, Templul, ca reprezentare a universului considerat ca un cosmos organizat-” este o sumă a spațiului total, venit din toate direcțiile și dimensiunile sale.” (Francesco Brunelli)
***
Odată desprinsă această imagine, este imperios necesar să cunoaștem că tot ceea ce se va petrece în acele „locuri sacre” nu vor fi de bun augur.Chiar dacă „frații” nu vor să recunoască impactul acestor ritualuri, încă de la deschiderea și închiderea lucrărilor, totul este o operă magică „în vederea activării energiilor cosmice, telurice și ale operatorilor,” așa cum este indubitabil faptul că, în mod normal, frații ignoră complet lucrul și se comportă ca atare, (de aici încolo se poate vorbi chiar de posesie demonică).
Aceasta este de înțeles dacă se ține cont de faptul că orice lojă exprimă, măcar la nivel teoretic, potențialul grupului ce o constituie și, dacă într-o lojă frații se reunesc pentru lucrări masonice care au ca finalitate o lucrare în plan non ezoteric, deschiderea și închiderea lucrarilor vor fi efectuate în forma și cu atitudinea ce derivă din tot acest ritualism obsedant.
Este primejdios să credem că, în cadrul acestor întâlniri se creează rupturi între frați, deoarece nu este permis să persiste niciun fel deconflict, deoarece acest lucru manifesta – chiar și la cei așa-ziși “ezoterici” – lipsa înțelegerii Masoneriei în întregul său.
Dar dacă unii dintre acești frați se reunesc pentru o lucrare ezoterică, atunci cu adevărat întreaga operă și în special modul de operare adoptă un caracter magic. Atunci efectiv se impune “schimbarea de plan” care face același lucru “ceva complet diferit”. (Emmanuel Porciatti, mason de rang 33)
Nu există niciun fel dubii asupra originii magice a ritualului. Același „mare înțelept” și sinistru Porciatii ne amintește în volumul său dedicat primelor trei grade: “Prin ce virtute particulară un spațiu oarecare se putea transforma într-un sanctuar iluminat de prezența Marelui Arhitect al Universului”?
Ritualul ne oferă un răspuns indirect prescriind următoarele : „izolați spațiul de orice comunicare cu exteriorul, asigurați – vă că sunteți toți inițiați; după ce au fost luate aceste precauții cu cea mai mare atenție, trasați pe pardoseală în centrul săliu un dreptunghi în proporțiile 3 x 4 și dispuneți în interiorul acestui patrulater uneltele și emblemele gradului; apoi puneți în jur trei lumini: una la Orient, una la Occident și un la Amiază și, odată îndeplinit acest lucru, Maestrul Venerabil bate de trei ori iar cei doi Supraveghetori le repetă prin cea mai religioasă primire a celor prezenți. Astfel Spiritul coboară pentru a inspira Loja, rămânînd în această pana la închiderea rituală a lucrărilor ce comportă dispariția materială a oricărei urme a dreptunghiului.”
Acest ceremonial, păstrat integru în plin secol al XVII-lea, are întregul caracter al unui ceremonial magic, unde dreptunghiul ține locul cercului și” depune pentru confluența curenților magici în sensul Masoneriei”.
În spațiul oricărei tradiții inițiatice , ritualul are mereu caracter magic și implică punerea în acțiune de forțe și energii conectând operatorii (sau operatorul) la lanțul inițiațic căruia îi aparțin… și egregorului lanțului însuși.
Acestea fiind spuse și comise, polemica nu este una deloc inutilă sau sterilă, dacă acest ritual este un lucru gol, sau ritualul trebuie simplificat și “adecvat”timpurilor post-moderne.
Ritualul este un test inițiatic având drept scop introducerea naivilor și aspiranților într-o atmosferă pur și simplu demonică și într-un plan diferit de cel profan, prin punerea în acțiune de “forțe” și “energii” oculte, de a permite “contacte” și “luări de conștiință” cu planuri în care antecesorii, operatorii au reușit să pătrundă și sa “acționeze ” prin ele.
Ritualul folosit pentru deschiderea unei loje masonice răspunde tocmai acestui scop, fiind creat pentru acest scop, iar mențiunea oficial formulată e că ” trebuie cu înțelepciune să fie folosit pentru atingerea scopurilor propuse.”
Această atingere este strâns legată nu doar de structurarea ritualului, ci și de „calificările” membrilor, ale operatorilor ce îl pun în acțiune.
***
Ritualul de deschidere a lucrărilor ar consta în crearea unui cerc magic izolant, în crearea unui lanț magic care să fie în măsură să evoce forțele egregorice astfel încât să poată amesteca acele forțe cu enrgiile proprii individuale și să primească răsplată dreaptă.
Ritualul de încheiere a lucrărilor ar consta în restituirea locului activităților sale normale (adica în relație cu ceea ce se folosea în timpurile antice) și în…. „eliberarea forței coborâte.”
Cuvântul însuși ne indică o serie de inele unite între ele. Lanțul ocult este aproape același lucru, numai că în locul zalelor există oameni și în locul fierului o materie diferită puternic iradiantă.
Elementul fundamnetal este deci omul operant într-un câmp magnetic. Atunci când mai mulți oameni se reunesc într-o comunitate de intenții sau de interese sau de obiective ce trebuie atinse, ei constituie un lanț și în acest sens lanțurile existente sunt nenumărate. Totuși va exista o rezervă în a da publicității numele de lanț celor ce, ca și această temută și damnată organizație a (Franc)masoneriei, adoptă un aspect particular.
Fiecare grup de frați, fiecare Lojă constituie un lanț mai vast, central – egregorul – de care sunt legați.
„Dacă vom considera omul ca o pilă, este clar cum un anumit număr de indivizi omogeni poate alimenta un rezervor de forță constituind și creând o centrală electrică foarte puternică. Ansamblul mai multor pile formează o baterie, un generator de curent și puterea ce derivă este în proporție cu numărul și calitatea pilelor.
Condițiile ce fac puternic un lanț și curentul de gândire saturată de forța psihică ce derivă sunt solidaritatea, iubirea reciprocă, toleranța, înțelegerea; în antagonism, ceea ce ne diminuează eficacitatea sunt egoismul, intoleranța, ignoranța și indisciplina.” (Masonul Francesco Brunelli)
În sistemul rigid al acestor nefericiți damnați, prin inițierea ritualică masonul este integrat lanțului, devenind o celulă , un inel constituent. Mai mult decât atât, retorica pe deplin mincinoasă a acestor agenți zeloși ai forțelor întunecate admite în acest fel cum anume se transformă egregorului calitățile pe care le posedă și în schimb acesta/acestea îl izolează de forțele exterioare din lumea fizică și îi întăresc laturile slabe, acea comunicare, acea circulație psihică de natură interioară ce s-a stabilit prin însăși inițierea și care în acest caz adoptă semnificatul unui ligament, al unei “intrări” în circuit. Din contră, desfacerea din lanț se obține printr-o ceremonie analogă (deși opusă) în scopuri, celei ce asigură legătura: anularea efectului inițierii prin “combustia între coloane” (echivalentă cu excomunicarea ecleziastică).
De aceea, doresc să subliniez cu fermitate toate aceste noțiuni și să ridic vălul ignoranței aruncat asupra acestor principii, care sunt de o evidență și stridență uimitoare, mai ales dupa ce acești nefericiți au dobandit conștiența nu exclusiv intelectuală.
Din moment ce practic un întreg ansamblu de rituri și simboluri proprii patrimoniului tradițional (franc)masonic este desemnat cu numele de lanț de uniune, vă voi expune pe scurt ca există o reprezentare dinamică a lanțului, dată de uniunea tuturor fraților dintr-o lojă , care, în general, la încheierea lucrărilor fără distincție de grad și de sarcină, se iau de mâini reciproc dupa ce și-au încrucișat brațele, schimbând sărutul fratern, un gând-semn, cuvântul semestral, etc.
Acesta este lanțul de uniune în care se manifestă cu mare intensitate energia egregorică, întrucât unind mâinile se pun în contact între ele respectivele câmpuri bioelectrice personale iar acestea la rândul lor cu detestabilul și total nocivul câmp vibrator egregoric ce investește și pătrunde fiecare membru al lanțului.
Vă reamintesc ca alături de Lanțul de Uniune există un alt lanț dinamic, acela operativ ce este realizat numai de cei șapte oficiali ai lojei.
***
Ce este un egregor?
Cuvântul semnifică “ansamblu”, “ființă colectivă”. Este forța generată de un curent (să-l denumim „spiritual”), alimentată la intervale regulate, ritmice. În practică, un grup de persoane legate între ele de sentimente, idealuri, sânge , aspirații, în fine de caractere comune.
Exemple de grupuri ce constituie egregori sunt familia, cluburile, partidele politice, întreprinderile comerciale, etc., fiecare acționând la nivel propriu.
Este evident că, asa cum există o bază fizică a egregorului – lanțul format de oameni – există o proiecție în planuri diferite sau subtile a acestei baze, astfel că… ansamblul constituie egregorul.
Acesta este deci o ființă artificială care trăind în afara percepției, așa cum există egregori generați de complexe de “ansambluri” amintite anterior, există alții generați de religii, de asociațiile ezoterice, și de această controversată și nocivă organizație a (Franc)masoneriei.
“Orice egregor fizic produce deci, prin acțiunile sale, forțe invizibile, fie cu caracter magnetic, fie cu caracter electric, fie cu caracter vital care sunt egregorii spirituali produși de egregorii fizici. De exemplu o mulțime de credincioși în rugăciune reprezintă un egregor fizic.: acțiunea sa – normal este mult mai eficace cu cât este mai mult simțită de către toți și este condusă și îndrumată de cel ce are puterile pentru un anume obiectiv – produce Egregorul Spiritual.
Un citat edificator din enciclopedia lucrare a francezului Ambelain certifică toate acestea: “ Egregorii sunt concepte vitalizate și acest lucru explică cum simplele asocieri umane cu caracter spiritual pot ajunge să genereze un egregor, să-i dea viață, să-l facă să dureze în timp prin repetarea riturilor ce îl vitalizează. Ritmul vieții egregorice fiind asigurat mai ales de ritual poate suferi perturbări în raport direct cu perturbarile acestuia. Pentru acest motiv, odată ce ritualul a fost stabilit nu va trebui să suporte modificări ulterioare (cel puțin în părțile sale fundamentale) fără să se producă daune egregorului; acest lucru este valabil pentru formule, invocări și nume. Concretizarea egregorului , adică imaginea sa convențională este dată de vise sau sigilii caracteristice naturii sale, scopurilor și mijloacelor sale care, pentru afiliat constituie un tot unitar, o protecție, un suport, un punct de contact. Acest lucru este valabil pentru hexagrama, pentru Sfânta Cruce, pentru triunghi (de exemplu) în (Franc)masonerie.”
Deosebit de interesant e cum anume este reglementată viața egregorică. Viața materială este asigurată de numărul de membrii, de disciplina lor, de unitatea lor și de respectarea cu strictețe a riturilor, chiar și a curentelor de simpatie și antipatie generate în lumea profană, de acțiunile lor contribuind la forța sau la decăderea lor.
Viața ocultă este asigurată de alte practici (sacrificii, vizualizări, curente mentale, lanțuri de uniune, etc.).
Voi încheia aici demobnstrând că egregorii sunt artificial create de gândirea umană prin intermediul unei unanimități de intenții, fiind vitalizați prin rituri și sunt cu atât mai puternici cu cât sunt mai mari și mai intense impulsurile ce provin de la animatori. Pe langa aceasta, există o componentă transcendentă, noumenică.
În Colocviile de la Montreux ale Ordinului Masonic Mixt “Dreptul Uman”, această a parte transcendentală este descrisă astfel: În cartea lui (H)enoch egregorii erau Îngeri Pazitori pe Muntele Hermon în asteptarea posedării Fiicelor Oamenilor pentru a putea procrea Giganții. Fără să fac vreo exegeză, pot formula ipoteza că Îngerii ce vegheau reprezintă energia exterioară în timp ce viitorii Giganți, inițiații vitalizanți prin intermediul dinamicii egregorice, sunt exact cei ce construiesc și care vor construi Templul Umanității. ”
Bibliografie:
1.Principii și metode ale Masoneriei operative într – un ghid al lucrărilor în Lojă
2.Francesco Brunelli-La dottrina dei primi gnostici, di T. Basilide, vescovo gnostico dei primi del ‘900:
3.Carlo Emanuele Ruspoli (Italiano)-„El Profeso y la masoneria”
***
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
***
Acest material a fost realizat de către Prof.Dr.Daniel Mihai redactor al BPNews. Toate drepturile rezervate!
Discussion about this post