Lumea digitală în care petrecem din ce în ce mai mult timp poate părea stranie unora, însă pe cât e ciudată, atât e fascinantă. Mi se pare incredibil că poți câștiga averi astăzi încărcând pe internet videouri în care vorbești sau te joci online cu prietenii – spune multe despre generațiile viitorului și despre cum arată „omul de afaceri” modern.
Publicația de afaceri Forbes a realizat recent un top al celor mai bine-plătiți YouTuberi și „video gameri” de pe Internet, iar sumele câștigate sunt într-adevăr surprinzătoare. Însă succesul nu ține doar de calitatea video-ului, a comentariilor făcute pe margine și nici măcar de talentul pe care-l ai în joc. E vorba de a avea inițiativă, de a înțelege cum merge o afacere și de a te agăța de oportunități.
Cei mai populari YouTuberi nu își fac grosul banului prin video-uri în sine, ci prin parteneriate, reclame făcute la diverse produse pe canalul lor (desigur, cu cât mai mare numărul urmăritorilor, cu atât mai prețioasă reclama) sau apărând în emisiuni mondene, reclame și așa mai departe. Nu vorbim, deci, doar despre niște oameni care joacă jocuri, ci de omul de afaceri al viitorului.
1. Ninja (Tyler Blevins)
Vârstă: 28 de ani
Încasări 2019: $17 milioane de dolari
Ninja și-a făcut un nume prin expertiza la jocul Fortnite, însă mare parte din averea sa a venit din colaborări cu Walmart, Adidas și Red Bull. Tânărul, în vârstă de doar 28 de ani, este atât de popular încât cei de la Fortnite au creat chiar un avatar în joc în chipul și asemănarea lui.
2. PewDiePie (Felix Kjellberg)
Vărstă: 30 de ani
Încasări 2019: $15 milioane de dolari
De departe cel mai cunoscut YouTuber, PewDiePie a fost la mijlocul unui „război” anul trecut, în care canalul său – cel mai urmărit de pe YouTube, atunci – risca să fie detronat de un altul. Milioane de oameni au participat, urmărind canalul lui PewDiePie pentru a-l menține pe locul I, arătând o susținere rar întâlnită. În 2019, PewDiePie a strâns 4,5 miliarde de vizualizări.
3. Preston (Preston Arsement)
Vârstă: 25 de ani
Încasări 2019: $14 milioane de dolari
Un alt YouTuber extrem de popular, Preston strânge bani serioși prin tradiționalele versiuni speciale de Minecraft pe care le găzduiește pe canalul său.
4. Markiplier (Mark Fischbach)
Vârstă: 30 de ani
Încasări 2019: $14 milioane de dolari
Unul dintre cei mai iubiți gameri de pe YouTube, Markiplier s-a remarcat prin video-urile de reacții la anumite jocuri de groază, clădindu-și o bază loială de urmăritori și realizând numeroase colaborări, printre care una cu YouTube Originals, pentru seria sa de anul trecut, „A Heist with Markiplier”, care invita urmăritorii să-și aleagă propria aventură.
5. Shroud (Michael Grzesiek)
Vârstă: 25 de ani
Încasări 2019: $12.5 milioane de dolari
Grzesiek sare, se pare, de la joc la joc, și a devenit rapid unul dintre favoriții mai multor companii precum Ubisoft și Electronic Arts. Pe lângă jocuri, acesta mai are și o linie vestimentară cu compania de jocuri Jinx.
Majoritatea celor mai populari YouTuberi sunt oameni tineri, până în 30 de ani, cu o viziune unică, care au strâns averi pur și simplu prin carismă și ingeniozitate, sume la care un tânăr de 20 și ceva de ani nu ar fi putut visa în urmă cu 50 de ani.
Discussion about this post