Numărul elevilor fără acces la predarea la distanță este de aproximativ 3 ori mai mare decât cel declarat
de Ministerul Educației și Cercetării. 900.000 de elevi nu au acces individual la un dispozitiv conectat la
internet, de aici rezultând obligația autorităților de a asigura un laptopuri și acces la internet pentru
fiecare elev care nu poate beneficia de un device în acest moment, respectându-se astfel prevederile
Legii Nr. 109/2020, adoptată la începutul acestei luni prin care problema limitării dreptului la educație ar
fi rezolvată.
Mai mult, predarea online impune reglementări clare, pentru a nu exista dificultăți privind modul de
notare sau prezența elevilor la cursurile la distanță. Este necesară realizarea unor ghiduri metodologice
pentru fiecare materie, astfel încât să fie recuperată materia din semestrul II al anului școlar 2019-2020
și pentru a oferi cadrelor didactice un suport de curs adaptat predării la distanță.
De asemenea, după asigurarea infrastructurii necesare, formarea profesorilor reprezintă unul dintre cele
mai importante aspecte, dacă ne dorim ca dificultățile întâlnite până acum să nu afecteze următorul an
școlar.
Pe scurt, revendicările elevilor reprezentanți din toată țara sunt următoarele:
● Asigurarea dispozitivelor necesare pentru toți elevii privați de dreptul la educație, fără alte
discriminări din partea autorităților.
● Reglementarea modului de predare-învățare-evaluare din mediul online.
● Elaborarea ghidurilor metodologice privind integrarea materiei pierdută în primul
semestru al anului școlar 2020-2021.
● Asigurarea materialelor igienico-sanitare în unitățile de învățământ.
● Consultarea permanentă a asociațiilor de elevi și introducerea acestora în grupurile de
lucru.
● Elaborarea și prezentarea detaliată a unui plan privind anul școlar 2020-2021.
În final, se solicită atât Ministerului Educației, cât și celorlalte autorități competente implicate în
educație, să nu blocheze și în următorul an școlar dreptul la educație și să consulte în mod constant
reprezentanții elevilor cu privire la deciziile luate. Cerințele asociațiilor de elevi ar trebui să
reprezinte prioritatea 0 a Guvernului României și orice altă amânare reprezintă intenția clară de a
nu rezolva problema accesului la educație.
Discussion about this post