DRAGII MEI FRAȚI ORTODOCȘI DE NĂDEJDE, MAI JOS VEȚI GĂSI O SCRISOARE CĂTRE D-NUL VASILE BĂNESCU ȘI CĂTRE TOȚI BĂNISTII!! O SCRISOARE ELABORATĂ DE PR. SORIN CROITORU, PRIN CARE SE REGĂSEȘTE INDUBITABIL ORICE ORTODOX AUTENTIC!!
Aș completa eu cu ceea ce spunea ÎPS Bartolomeu Anania:
Iuda de azi umblă printre noi, e un ecumenist convins şi un excelent teolog, e un maestru al crimei perfecte!!
„Hristos a înviat, dragii mei!
Din nou mă văd silit, adică obligat moral, să iau apărarea unui personaj public foarte cunoscut din panorama vieții bisericești din România. Nu că ar avea nevoie de un „avocat al apărării” ca mine, dar tăcând în privința sa este ca și cum aș fi de acord cu cel care îl calomniază vehement de câteva zile încoace.
Prezentarea stării de fapt: victima calomniilor, Înalt Preasfințitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului.
Autorul calomniilor, domnul Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române. Motivul calomniilor, afirmațiile categorice ale Înaltului de respingere a propunerii de aliniere a Bisericii Ortodoxe la data serbării Paștelui a celorlalte confesiuni creștine. Modul de calomniere a domnului Bănescu, cel obișnuit și favorit, postarea pe rețelele sociale. Un mod destul de mișelesc, o „clevetire” elegantă, aș putea zice. S-ar fi putut solicita o confruntare televizivă, cu atacuri directe, dându-i posibilitatea acuzatului să se apere singur. Pe când așa..
Două lucruri mi se par grave în acest caz. Primul este legat de conținutul acuzațiior pe care domnul Bănescu i le aduce Înaltului Teodosie. Îl voi lăsa pe locul doi, ca să mă pot ocupa de el mai pe larg. Al doilea lucru grav mi se pare că ar fi această „spălare a rufelor” în afara familiei BOR. La fel ca și în scandalul căruia i-a căzut victimă Părintele Calistrat Chifan, domnul Bănescu se aruncă strigând cu strigăt mare asupra unui sfințit cleric al Bisericii. Dar ce spunea Domnul Hristos în predicile Sale?.. Spunea că o împărăție (azi am zice o „instituție”) dezbinată în sine nu poate dăinui. Adică văd cei care nu aparțin instituției că există dezbinare în cadrul acesteia și încep să o atace furioși până o vor distruge. Mi se pare că domnul Bănescu prin aceste atacuri la persoană îndreptate împotriva unor personalități ale Bisericii Ortodoxe Române se poziționează mai degrabă ÎN AFARA Bisericii decât înăuntrul ei. Nu se comportă ca un smerit și devotat fiu al Bisericii, ci se comportă ca un dușman exterior al ei.
Cum să fii purtătorul de cuvânt al Bisericii pe care încerci să o distrugi?..
Motivul principal al revoltei mele se referă la argumentația anti-ortodoxă prin care domnul Bănescu îl atacă pe Înaltul Teodosie. Mai înțelegeam și eu dacă ar fi adus câteva canoane ale Sfinților Părinți în sprijinul tezei sale acuzatorii, câteva argumente din Sfânta Tradiție a Bisericii, cazuri istorice asemănătoare cu cel dezbătut acum.. Mă rog, să zicem că de pe o poziție autentic ortodoxă domnul Bănescu ar fi criticat o poziție „fundamentalistă”, exagerată a Arhiepiscopului Constanței. În acel caz aș fi înțeles zelul său apologetic. Dar nu! Înalt Preasfințitul Teodosie se plasează în respingerea „uniformizării” datei Paștelui pe o poziție intransigentă absolut ortodoxă, la urma urmei.
Ce presupune Tradiția noastră ortodoxă? În primul rând păstrarea nealterată a tezaurului doctrinar, moral și cultic moștenit de la înaintași. Și asta face Înaltul Teodosie. De pe o poziție de superioritate?.. Da, de pe poziția Bisericii care se identifică cu Biserica primară, cu ACEA Biserică la care se referea Domnul Hristos: „(..) Și pe această piatră voi zidi BISERICA MEA”.
Ortodoxia se identifică cu Biserica primară pentru simplul fapt că ea a menținut neschimbat ceea ce a moștenit. Astfel făcând, Biserica Ortodoxă este mereu identică cu ea însăși într-o perfectă continuitate apostolică. Din moment ce nu se schimbă, nu este mereu aceeași? Biserica Ortodoxă se îmbogățește mereu prin descoperirea unor sfinți noi, dar nu sărăcește niciodată. La bagajul pe care l-a primit de la înaintași ea adaugă continuu, dar nu scoate niciodată nimic din el. Concluzia este foarte logică: Ortodoxia este Biserica primară îmbogățită prin scrieri noi, prin slujbe noi, prin sfinți noi. Și cu asta basta! Asta repetă Înaltul Teodosie, adăugând: vor unire?.. Să vină la noi! În schimb domnul Bănescu, în limbajul său intenționat-artificial-super sofisticat devine exponentul unui ecumenism de sfârșit de lume. Să fim cu toții ca frații, să unim experiențele noastre comune, să devenim una, precum Preasfânta Treime este Una. Mă rog, obișnuitele texte unionist-sincretic-new age-iste.. Păi domnule Bănescu, așa ataci domnia ta un ilustru arhiereu al Bisericii Ortodoxe Române?? Cu sloganuri din astea? Ce ne propui, o uniune pe orizontală?.. Dar Biserica Ortodoxă urmărește și se află în uniune pe verticală! Cum cu cine, cu Cerul! Nu ne pasă de o falsă prietenie cu lumea asta, ci ne pasă doar de prietenia cu Dumnezeu. Iar păstrând neschimbat adevărul dumnezeiesc, da, avem conștiința prieteniei cu Dumnezeu. Așa că las-o baltă cu sofismele. Înaltul Teodosie este un adevărat ierarh ortodox. Nu mai adaug nimic. Oprește-te. Dumnezeu să te oprească. Adevărat a înviat!”
– scrisoare elaborată de către Părintele Sorin Croitoru –
SUSȚINEȚI JURNALISMUL INDEPENDENT DONÂND PRIN REVOLUT LA: 0759.085.865 SAU RO64BREL0005503954320100
Discussion about this post