Senatorul Ninel Peia a evocat semnificația zilei de 18 octombrie:
„La 18 octombrie 1599, la Șelimbăr, Unficatorul Mihai Viteazul, Domn al Țării Românești îl înfrângea pe Cardinalul Andrei Bathory, Prinț al Transilvaniei (care scosese Transilvania din coaliția anti-otomană, contrar planului de apărare a creștinătății creat de Mihai Viteazul și propus Europei acelor timpuri care-l vor ignora voit cu multe consecințe tragice pentru istoria ulterioară a Europei și a Neamului Românesc), lângă Sibiu. La 1 noiembrie 1599, Domnul Mihai avea să intre triumfal în Alba Iulia, unind de facto Transilvania cu Țara Românească.
La 18 octombrie 1881, serviciile secrete românești repurtau o mare vixtorie. Se inaugura linia de cale ferată de 90 km dintre Buzău și Mărășești. Linia de cale ferată a fost opera de construcție Inspectorului Șef al Căilor Ferate Române Dimitrie Frunză care a cooptat 22 ingineri români tineri. Serviciile secrete românești i-au recomandat Primului Ministru I.C.Brătianu edificarea acestei linii ferate. Regele Carol I și Regina Elisabeta au luat parte la inaugurare. Costul total a fost sub 9 milioane lei aur, ceea ce a însemnat că românii puteau construi de patru ori mai ieftin decât antreprizele străine care concesionaseră anterior tronsoane feroviare românești. Figurile unor ingineri precum Elie Radu, Anghel Saligny sau Ionel Brătianu sau Dinu Brătianu (doi dintre fiii lui Ion C. Brătianu, ingineri politehniști și oameni politici) s-au consacrat ulterior în istoria feroviară românească.

La 18 octombrie 1897, se inaugra Viaductul feroviar Caracău care conecta, în conformitate cu înțelegerea dintre România și Austro-Ungaria, Tanssilvania de Moldova, pe tronsonul Miercurea Ciuc-Ghimeș.
Istoria românilor este plină de momente eroice în care patriotismul și profesionalismul exponenților Neamului Românesc au fost demonstrate cu prisosință!”




















Discussion about this post