Senatorul Ninel Peia reprezintă Județul Prahova. Este Chestor al Senatului. Este membru în Comisia de Transport-Infrastructură și de Energie-Infrastructură Energetică.
Cu ocazia Zilei Internaționale a Mării Negre, Senatorul Ninel Peia a scris:
„România a contat mereu în infrastructura europeană de transport!
Dunărea, Marea Neagră și calea ferată sunt adevărate axe existențiale ale Neamului Românesc!
La Dunăre, am fost din cele mai vechi timpuri! Herodot spunea că la 514 î.Hr, „Darius (regele Persiei n.a), odată ajuns la Istru înfrânge pe geții care știu a se face nemuritori, pentru îndrăzneala de a nu i se fi supus, măcar că sunt ei cei mai viteji și mai drepți dintre traci! ”. Marea Neagră a avut cele mai vechi așezări din România, grecești și romane, dar au existat și regi geți ca Zalmodegikos, Moskon, Rholes, Dapyx și Zyraxes. Despre geți, va scrie și poetul latin Ovidiu, relegat la țărmul Pontului Euxin de împăratul Augustus în „Tristia” și „Pontica”,
Mircea cel Bătrân, domnul Țării Românești, la debutul secolului XV se proclama „domn al Țării lui Dobrotă”. Au urmat 461 ani de ocupație militară otomană până la Războiul de Independență și la Unirea Dobrogei cu România, la 14 noiembrie 1878,
Istoricul Gheorghe I Brătianu numea Marea Neagră „placa turnantă a comerțului internațional” România contează în geopolitca europeană și mondială ca stat riveran al Mării Negre!

Astăzi este Ziua Internațională a Mării Negre! Suntem parte a istoriei Mării Negre!
La 31 octombrie 1869, în prezența Mitropolitului Primat Nifon, a notabilităților Guvernului., Senatului. Adunării Deputaților, de la Gara Filaret, pornea primul tren pe o cale ferată din România modernă spre Giurgiu. Locomotiva era numită „Michaiu Bravu” iar „iuțeala medie” (viteza a fost de 45 km/h), distanța fiind parcursă în circa 90 de minute. La intrarea în Giurgiu, locomotiva a fost salutată de garda de onoare, gara fiind împodobită cu ghirlande. După ce s-a căsătorit cu Principesa Elisabeta de Wied, la 3 noiembrie 1869, viitorul Rege Carol, a venit pe Dunăre până la Giurgiu, din Germania, via Austria iar de la Giurgiu și-a adus soția cu trenul până la București Filaret. A fost o cale ferată a cărei concesiune o acordase unei firme engleze domnitorul Cuza, iar Principele Carol a definitivat-o
În aceste momente este extrem de important să ne amintim de istoria noastră! ”




















Discussion about this post