Destinată regizorilor debutanți sau aflați la cel de-al doilea lungmetraj de ficțiune, Competiția oficială TIFF 2020 cuprinde 12 povești provocatoare și tot atâtea abordări originale, din care juriul va alege la final marele câștigător al Trofeului Transilvania. Opt dintre ele reprezintă debuturile în lungmetraj de ficțiune ale unor regizori aflați la începutul carierei sau care s-au afirmat ca realizatori de seriale sau documentare. În perioada 31 iulie – 9 august, publicul va avea șansa să le urmărească pentru prima dată în România, la Cluj-Napoca. „Ca în fiecare an, este o competiție surprinzătoare, cu multe povești temerare, pe muchie de cuțit, abordând diverse genuri, de la comedie neagră și thriller la dramă erotică și film experimental, al căror punct nodal este dinamica de familie – și toate crizele care vin la pachet cu ea”, declară Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF.
Ce sacrificii ai fi în stare să faci pentru familia ta? Asta este întrebarea care o frământă pe Ida, eroina din În sălbăticie (Wildlife) – primul film al danezei Jeanette Nordahl, prezentat anul acesta la Berlin. După moartea mamei într-un accident de mașină, adolescenta descoperă că rudele alături de care trăiește acum sunt implicate în activități ilegale. Captivant și surprinzător este și Babyteeth, debutul australienei Shannon Murphy, în care doi părinți descoperă că fiica lor de 16 ani (Eliza Scanlen, starul seriei HBO Sharp Objects), bolnavă de cancer, s-a îndrăgostit de un dealer de droguri. Prezentat în competiția de la Veneția, filmul i-a adus lui Toby Wallace Premiul Marcello Mastroianni pentru cel mai bun actor tânăr. Iubirea nu cunoaște limite în Jumbo, debutul curajos al franțuzoacei Zoé Wittock, despre o tânără care dezvoltă o pasiune amoroasă bizară pentru un carusel din parcul de distracții în care lucrează. Filmul s-a bucurat de premiera mondială la Sundance și a fost inclus în programul Generations de la Berlinală. Despre căutarea identității și explorarea intimității vorbește și Fidelitate (Fidelity), drama psihologică semnată de regizoarea Nigina Sayfullaeva, care a stârnit controverse în Rusia, oferind o perspectivă curajoasă asupra rolului important pe care îl joacă sexul și relațiile de putere într-o căsnicie.
Discussion about this post